دانستنی های آسانسور

آیا یک آسانسور کابلی برای خانه شما بهتر است؟

آسانسور

ما در قرن بیست و یکم هستیم و آسانسورها راه زیادی را تا به امروز پیموده‌اند. به همین دلیل است که انتخاب آسانسور مناسب برای خانه شما کار فوق العاده دشواری است. در عوض، این انتخاب به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. گزینه‌ای که برای یک صاحب خانه مناسب است، ممکن است بهترین گزینه برای فرد دیگری نباشد. از طرف دیگر خرابی آسانسور کابلی به راحتی تعمیر شده و هزینه‌های بالایی ندارد و با در نظر گرفتن این نکته، بیایید بر روی بعضی از آسانسورهای کابلی تمرکز کنیم. در اینجا برخی از دلایل که آسانسورهای کابلی بهترین انتخاب برای خانه شما هستند آورده شده است. این آسانسورها را می‌توان برای هر محیطی سفارشی سازی کرد و بهترین کارکرد را از آنها انتظار داشت.

صرفه جویی در انرژی آسانسورهای کابلی

اگر شما به دنبال صرفه جویی در مصرف انرژی هستید، آسانسورهای کابلی یک انتخاب عالی هستند. اگر چه در ابتدا ممکن است اینگونه به نظر برسد که یک مدل کابلی انرژی زیادی را هدر می‌دهد، اما در واقع آنها به گونه‌ای ساخته شده‌اند تا به شما کمک کنند تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. آسانسورهای کابلی با یک وزنه تعادلی ساخته شده‌اند. کابلی که از ماشین آسانسور پشتیبانی می‌کند دارای یک وزنه بزرگ برای ایجاد نیروی مشابه در جهت مخالف است. این وزنه برای کمک به ایجاد تعادل در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، است. بنابراین، به جای هدر دادن انرژی زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، وزنه تعادل به کاهش فشار موتور کمک می‌کند و منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود. از طرف دیگر این وزنه‌ها در زمان حرکت کابین هم به آسان‌تر شدن حرکت موتور کمک می‌کنند.

جداسازی

یکی از جذاب ترین ویژگی‌های آسانسورهای کابلی این است که آنها به راحتی می‌توانند به عنوان محفظه یا کابینت جداسازی شوند. برای صاحب خانه‌هایی که نمی‌خواهند یک محفظه آسانسور بزرگ در وسط خانه خود داشته باشند، آسانسورهای کابلی می‌توانند به سادگی در کنار دیوار تحمل کننده بار قرار داده شوند و شفت رامی‌توان در بین دیوار‌های جداکننده پنهان کرد. در هر طبقه، درب آن را به راحتی می‌توانید به صورت یک کابینت یا محفظه باز و بسته کرد. مهمان‌ها از دیدن این صحنه شوکه خواهند شد وقتی که درب آسانسور را بازمی‌کنند و انتظار دیدن یک محفظه به شکل کمد را دارند ولی در عوض با یک سالن باز و کامل مواجه می‌شوند. این همه آسانسورها را نمی‌توان به این صورت جداسازی کرد. اگر پنهان کردن آسانسور برای شما مهم است، پس از انتخاب مدل‌های هیدرولیکی اجتناب کنید. مدل‌های هیدرولیکی به صورت مجزا طراحی شده‌اند و معمولا در وسط یک اتاق نصب می‌شوند.

سبک سنتی

حتی اگر شما نمی‌خواهید آسانسور را به عنوان یک کابین یا محفظه پنهان کنید، آسانسورهای کابلی قدیمی‌تر از سایر مدل‌ها هستند. این امر مهم است که توجه داشته باشید، اگر سبک خانه شما سنتی است و شما قصد انتخاب یک مدل بسیار مدرن دارید، این دو مورد با هم در تضاد خواهند بود. اگر شما یک خانه مدرن دارید، شاید بهتر است شما یک مدل هیدرولیکی انتخاب کنید. اگر شما یک خانه‌ای دارید که به طور سنتی طراحی شده است، پس ما قطعا توصیه می‌کنیم که از یک آسانسور کابلی استفاده کنید. البته کابین تمامی آسانسورها را می‌توان بنا به طراحی ساختمان و سلیقه مالک تغییر داد تا مناسب‌ترین عملکرد و ظاهر را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *