تاریخچه آسانسور در جهان قسمت سه

تاریخچه آسانسور در جهان قسمت سه

آسانسورهایی که توسط کابل بلند می‌شوند باید دارای پلت فرم‌های "ایمنی" باشند که به گیره‌هایی بر روی ریل‌های فولادی پس از فعال سازی متصل هستند

آسانسورهایی که توسط کابل بلند می‌شوند باید دارای پلت فرم‌های “ایمنی” باشند که به گیره‌هایی بر روی ریل‌های فولادی پس از فعال سازی متصل هستند و به سرعت می‌توانند آسانسور را متوقف کنند. دستگاه ایمنی که معمولا در زیر پلتفرم کابین نصب می‌شود، از طریق یک کابل سرعت کابل را کنترل می‌کند. در صورت حرکت بیش از حد رو به پایین کابین، طناب ایمنی آن را به سمت بالا می‌کشد. دستگاه ابتدا منبع قدرت آسانسور را قطع می‌کند؛ اگر سرعت بیش از حد ادامه یابد، ترمز ایمنی وارد عمل می‌شود.
اکثر آسانسورهای مدرن اتوماتیک هستند که از سیستم های کنترل مختلف برای عملکرد آسانسور به صورت جداگانه یا گروهی استفاده می‌کنند. اولین سیستم کنترل اتوماتیک، دکمه اتوماتیک تکی، یک عملکرد خاص را برای کابین آسانسور به ارمغان می‌آورد. این در ساختمان‌های کوچک و آسانسورهای باربری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عملیات گروهی برای یک آسانسور تکی در یک ساختمان مرسوم است. دستگاه به تمام تماس‌ها در یک جهت به ترتیب پاسخ می‌دهد و سپس در جهت مخالف به تمام تماس‌ها به ترتیب پاسخگو می‌باشد. این سیستم در آپارتمان‌های بزرگ، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های اداری کوچک استفاده می‌شود. یک مورد متنوع، به نام مجموعه دو کابینی یا دوبلکس، اجازه می‌دهد دو کابین به طور همزمان همکاری داشته و تماس‌ها بین آنها به اشتراک گذاشته شود.
عملیات گروهی اتوماتیک دو یا چند کابین را به عنوان یک گروه کنترل می‌کند و آنها را در یک بازه زمانی مشخص مدیریت می‌کند. اگر ترافیک سنگین است و دو یا چند آسانسور در بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها و دفاتر به طور همزمان کار می‌کنند، باید از عملیات خودکار گروهی استفاده شود.
درب‌های بیرونی مجزا و درب‌های کابین بخش مهمی از سیستم آسانسورهای مدرن هستند. این دو معمولا از یک نوع عملیات استفاده می‌کنند، مثلا باز شدن از مرکز، دو طرفه، یک طرفه. درب‌ها با یک موتور الکتریکی باز و بسته می‌شوند. سرعت بسته شدن درب به گونه‌ای است که به افرادی که ممکن است در بین آن گیر کنند آسیب نزند. یک سنسور الکتریکی در صورت برخورد درب با یک شیء، جهت حرکت درب را تغییر می‌دهد. کنترلگرهای عکسبرداری و دستگاه‌های مجاور الکترونیکی نیز برای کنترل چرخش درب استفاده می‌شوند. درب‌های پیش ساخته به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا همیشه قبل از اینکه آسانسور بتواند حرکت کند به طور کامل بسته شوند.
برای آسانسورهای باربری، درب‌های کشویی عمودی و دو بخشی معمول هستند. این درب‌ها شامل یک بخش بالایی و یک بخش پایینی هستند که به صورت مکانیکی به یکدیگر متصل می‌شوند به طوری که نیمه پایین بر روی سطح کف قرار می‌گیرد در حالی که نیمه بالاتر از سقف کابین آویزان می‌شود. یک درب داخلی محافظ در این نوع آسانسورها اغلب مورد نیاز است.
در مکان‌های محبوس، به ویژه در خانه‌های خصوصی، یک امکان برقراری تماس تلفنی به مکانی در خارج از آسانسور اغلب توسط قانون مورد نیاز است. در بسیاری از ساختمان‌ها، آسانسورها در صورت خرابی مکانیکی، دارای سیستم مخابره مشکل هستند. دکمه های هشدار، روشنایی اضطراری و برق اضطراری نیز اغلب ارائه می‌شوند.
دستگاه‌های بارگیری و تخلیه اتوماتیک در آسانسورهای باری مدرن گنجانده شده‌اند. یک دکمه تماس، بالابر خودکار را فعال می‌کند؛ بالابر به ارتفاع مورد نظر شما می‌آید، بار به داخل کابین کشیده می‌شود و به طبقه مورد نظر حرکت می‌کند و در آنجا تخلیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *