سیستم‌های سیلندر برای آسانسورهیدرولیکی با جک‌های بالابر دو ستونی

آسانسور هیدرولیک

سیستم‌های سیلندر برای آسانسورهیدرولیکی با جک‌های بالابر دو ستونی

جک‌های بالابر دو ستونی عمدتا از یکی از دو سیستم سیلندر برای آسانسور هیدرولیکی که در زیر توضیح داده شده است، برای بالا بردن کابین از سطح زمین استفاده می‌کنند. آنها از سیستم بالابر با پیکربندی زنجیری - غلتکی یا سیلندر درایو مستقیم استفاده می‌کنند.

پیکربندی سیلندر زنجیری – غلتکی در آسانسور هیدرولیکی

روش کارکرد سیلندر بالابر زنجیری – غلتکی برای مکان‌هایی مناسب است که ارتفاع حرکت کابین کم است زیرا جک با استفاده از کوتاهترین سیلندر به حداکثر ارتفاع می‌رسد. غلتک متصل به انتهای پیستون روی زنجیر فشار می‌آورد.

یک انتهای زنجیر در پایین ستون محکم شده و انتهای دیگر به بالابر متصل است. وقتی غلتک پیستون یک سانتی متر بالا می‌رود، بالابر دو سانتی متر بالا می‌رود.

این یک راه موثر برای رسیدن به حداکثر ارتفاع بالابر بدون استفاده بیش از حد از پیستون در بالای ستون است. این روش مورد استفاده در سیلندرهای بالابر در مقایسه با روش درایو مستقیم کارآیی کمتری دارد.

پیکربندی سیلندر درایو مستقیم

پیکربندی سیلندر در آسانسور هیدرولیکی درایو مستقیم سیستم ایده آل برای استفاده در بالابرهای تجاری و مسکونی با تعداد طبقات کم است. پیکربندی سیلندر درایو مستقیم از قطعات متحرک کمتری نسبت به پیکربندی سیلندر زنجیری – غلتکی تشکیل شده است.

در این پیکربندی درایو مستقیم، در واقع سیلندر مستقیما به کابین  آسانسور هیدرولیک  متصل می‌شود که به محض اعمال فشار میله به پیستون توخالی بر روی پایه ستون به بالا حرکت می‌کند.
مایع هیدرولیکی تحت فشار به سمت میله سیلندر جریان می‌یابد. یک درپوش فلزی در انتهای میله وجود دارد و در طول میله استوانه‌ای توخالی در داخل سیلندر حرکت می‌کند.

فشار مایع هیدرولیکی (در داخل سیلندر) بالای میله پیستون و سیلندر آسانسور هیدرولیکی را هل می‌دهد (متصل به بالابر) و به داخل ستون وارد می‌شود. این فرآیندی است که از طریق آن کابین آسانسور هیدرولیکی بالا می‌رود.
مایع هیدرولیکی تحت فشار در سیلندر نمی‌تواند مجددا از طریق میله توخالی به پایین برگردد چرا که باید در برابر فشار مایع هیدرولیکی تحت فشار رو به بالا مقاومت کند.

بالای میله پیستون کمی کوچکتر از داخل سیلندر است. بالای پیستون دارای یک درزگیر پلی اورتان شیاردار حلقه‌ای است که در مرکز آن واقع شده است، و دو درزگیر مصنوعی در نزدیکی بالا و پایین سر میله پیستون قرار دارند.
درزگیر حلقه‌ای مانع از تراوش مایع سیلندر هیدرولیکی تحت فشار در اطراف سر پیستون می‌شود. دو درزگیر موجود نیز از تماس سر پیستون با دیواره‌های سیلندر در حین حرکت جلوگیری می‌کنند.
این سیستم درایو مستقیم، با قطعات متحرک کمتر، خدمات عالی از آسانسور هیدرولیک را برای شما تضمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *