نکاتی در مورد قرارداد نگهداری از آسانسور بخش دو

آسانسور

نکاتی در مورد قرارداد نگهداری از آسانسور بخش دو

قیمت گذاری خدمات آسانسور

قیمت به احتمال زیاد یکی از فاکتورهای اساسی در هنگام انتخاب سرویس دهنده آسانسور است، اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که ارزان‌ترین گزینه همیشه نمی‌تواند بهترین مورد باشد.

برای مثال، یک قرارداد بررسی و روغن کاری معمولا گزینه ارزان‌تری است، چرا که شامل چیزهایی مانند تماس‌های پیش بینی نشده یا قطعات تعویضی نیست.  با این حال، در حال استفاده از این نوع قرارداد نگهداری، تعمیرات ناخواسته و تماس‌های خدماتی می‌توانند هزینه‌های بسیار سنگین‌تری را نسبت به قراردادهای نگهداری کامل متوجه شما کنند. مزیت قرارداد نگهداری کامل این است که می‌توانید مقداری ثابت را به صورت ماهیانه پرداخت کنید و دیگر نگران هزینه‌های اضافه تعمیر نباشید. قیمت آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت تعمیرات هم نسبت به خدماتی که انجام می‌شود متفاوت خواهد بود.

در ادامه چندین مورد دیگر را می‌بینیم که به هزینه‌ها مربوط هستند و باید لحاظ کنید:

اینها را در نظر بگیرید:

چرخه صورتحساب‌ها به چه شکل با بودجه شما سازگار خواهد بود؟

شرکت آسانسور طرف قرارداد شما بر اساس زمان و مواد از شما پول خواهد گرفت و به همین دلیل باید هزینه‌ها را به صورت کامل بدانید.

اضافه کاری در همه شرکت‌ها به عنوان هزینه‌های اضافی محسوب می‌شود، بنابراین قبل از بستن قرارداد از میزان آن باخبر شوید.

جزئیات:

آیا به صورت ماهیانه/سه­ ماهه/سالیانه پول پرداخت می­کنید؟

نرخ ساعتی نگهداری و تعمیر به چه صورت است؟

نرخ کاری ساعتی برای تماس‌های اضافه کاری به چه صورت است؟

معیارهای ایمنی

هیچ فهرستی نمی‌تواند تمامی نیازها را برطرف کند. نکات ایمنی به نوع تجهیزات بستگی دارند، بنابراین تکنسین آسانسور از مواردی پیروی خواهد کرد که کاملا مطابق با مدل آسانسور شما است. بعضی از اصولی که تکنسین‌ها از آنها استفاده خواهند کرد به این صورت هستند:

  1. مدارهای ایمنی
  2. فشار وارد شده به ورودی درب
  3. محافظت درب
  4. سطح روغن
  5. نشانگرها و لامپ‌ها
  6. راحتی استفاده از آسانسور
  7. تراز بودن آسانسور با کف طبقه

مواردی را که در مورد آسانسور شما لحاظ خواهند شد را از شرکت نگهداری خود بپرسید تا مطئن شوید که در هر بار بررسی انجام می‌شوند.

شرایط و ضوابط کاری

شرایط و ضوابط قرارداد نگهداری از آسانسور شامل چیزهایی مانند تاریخ شروع و پایان پوشش، بندهای مخصوص و هر گونه مسئولیت شما به عنوان بخشی از قرارداد است.

مثال‌های بیشتر از این موارد:

اینها را در نظر بگیرید:

این نوع قرارداد به صورت خودکار تمدید می‌شود، مگر اینکه قبل از اتمام فسخ شود.

چنین بندی به شرکت اجازه می‌دهد به دلیل نقص در تجهیزات شما را جریمه کند.

سه ماه؟ سالیانه؟ ماهیانه؟ اطمینان حاصل کنید که شرایط با بودجه شما سازگار هستند.

حتما باید یک بند فسخ 30 روزه را لحاظ کنید. این بند به شما این اطمینان را می‌دهد که شرکت انگیزه کافی را برای عملکرد مناسب خواهد داشت.

این دوره معمولا 30 روزه خواهد بود، اما باید قرارداد را خوانده و ببینید که آیا ملزم به پرداخت هرگونه جریمه برای فسخ قرارداد قبل یا بعد از این دوره خواهید شد.

آیا قرارداد به صورت همیشگی است؟

آیا قرارداد شامل بند وجود نقص در تجهیزات است؟

شرایط مالی قرارداد به چه صورت است؟

آیا می‌توانید قرارداد را به دلیل عملکرد نامناسب لغو کنید؟

قبل از فسخ قرارداد باید چه دوره زمانی را برای شرکت در نظر بگیرید؟

معیارهای اضافی

اینها شامل چیزهای کوچک در مورد شرکت‌ها است که شاید در زمان عقد قرارداد به آنها فکر نکنید. این معیارها مختص به سرویس دهندگان می‌توانند متفاوت باشند:

در هر بخش از صنعت، طولانی بودن عمر یک شرکت نشان از عملکرد آنها دارد.

مطمئنا نباید مدت زمان زیادی را منتظر آمدن تکنسین بمانید، مخصوصا در مواقع اضطراری.

آسانسور شما نباید اولین مدل از نوع خود باشد که شرکت آن را تعمیر یا از آن نگهداری می‌کند.

شرکت مورد نظر چند سال مشغول این کار بوده است؟

چند مسیر خدماتی، تیم‌های تعمیراتی و ناظرین میدانی در ناحیه شما هستند؟

 

نکات مربوط به نگهداری از آسانسور را به صورت رایگان دریافت کنید. جهت ساده‌تر کردن فرآیند ارزیابی قرارداد، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *