نکاتی در مورد قرارداد نگهداری از آسانسور بخش یک

padra
نکاتی در مورد قرارداد نگهداری از آسانسور بخش یک
به عنوان افرادی مجرب در صنعت آسانسور ما می‌توانیم نکات دانستنی بسیار زیادی را به شما ارائه دهیم تا بهتر از قبل بتوانید قراردادهای خود را ارزیابی کنید

زمانی که قرارداد نگهداری و تعمیر آسانسور را ارزیابی می‌کنید، احتمالا ایده‌ای کلی در مورد چیزهای مورد نیاز خود در ذهن دارید. با این حال، از آنجا که آسانسورها تجهیزات بسیار پیچیده‌ای هستند، چیزهای زیادی وجود دارند که مردم اغلب در هنگام ارزیابی نادیده می‌گیرند. متاسفانه، چنین چیزی اغلب باعث می‌شود که افراد دچار قراردادهایی شوند که قادر نیستند نگهداری و تعمیر آسانسور را به طور لازم فراهم آورند.

به عنوان افرادی مجرب در صنعت آسانسور، ما می‌توانیم نکات دانستنی بسیار زیادی را به شما ارائه دهیم تا بهتر از قبل بتوانید قراردادهای خود را ارزیابی کنید. از اطلاعات این مقاله استفاده کنید تا بفهمید که در هنگام دیدن قراردادهای اینگونه باید چه چیزهایی را با یکدیگر مقایسه کنید. شما همچنین می‌توانید فهرست موارد مورد نیاز را از کارشناسان ما سوال کنید تا مقیاس چیزهای مدنظر را بهتر تعیین کنید. لیست نکات ما همچنین می‌تواند به شما کمک کند موارد موجود هر کدام از سرویس دهندگان آسانسور را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

چرا نگهداری از آسانسور ضروری است

آسانسور سرمایه گذاری بزرگی است که ارزش ساختمان را بسیار بالاتر می‌برد. مزایایی که می‌توان از آسانسور به دست آورد به میزان نگهداری از آن بستگی دارد. برنامه نگهداری از آسانسور به دنبال کم کردن ریسک استفاده از آن است. این ریسک‌ها شامل مشکلات استفاده، ضررهای مالی و نارضایتی مستاجرین هستند. انتخاب برنامه مناسب برای نگهداری از آسانسور برای راضی نگه داشتن مستاجرین و همچنین بهبود عملکرد کلی ساختمان بسیار حیاتی است.

قرارداد مناسب نگهداری و تعمیر آسانسور این موارد را لحاظ خواهد کرد:

  1. عملکرد مطابق با قوانین موجود
  2. نظارت‌های مداوم بر آن
  3. امن نگه داشتن مسافرین
  4. اجتناب از تعمیرات گران قیمت

باید چه چیزی را در قرارداد خود ارزیابی کنید

زمانی که در مورد قراردادهای نگهداری از آسانسور تحقیق می‌کنید، گزینه‌های شما احتمالا شامل دو مورد خواهند بود: نگهداری کامل یا بررسی و روغن کاری. قرارداد نگهداری کامل یک برنامه مداوم نگهداری را فراهم خواهد کرد و هر گونه مشکل به وجود آمده را برطرف خواهد کرد. مزیت این نوع قرارداد این است که مالک ساختمان می‌تواند از قیمت ثابتی برای این نگهداری‌ها استفاده کند. قرارداد بررسی و روغن کاری شامل نگهداری می‌شود اما هرگونه موارد اضافی برای برطرف کردن مشکلات هزینه‌های بیشتری را در بر خواهد داشت. قیمت اولیه قرارداد نگهداری کمتر است، اما مالک ساختمان ریسک مالی هر گونه تعمیر اضافی را نیز قبول می‌کند.

هر کدام از شرکت‌های نگهداری آسانسور موارد مد نظر خود را در این قراردادها لحاظ خواهند کرد. به عنوان مالک آسانسور، فهمیدن تفاوت میان موارد پیشنهاد شده بسیار ضروری است تا بتوانید به ازای پول خرج شده بهترین سرویس را به دست آورید. در هنگام ارزیابی قراردادهای مختلف، بررسی مورد به مورد همه آنها بسیار مهم است، که به همین دلیل این فهرست را برای شما درست کرده‌ایم. این فهرست منبعی رایگان را در اختیار شما قرار خواهد داد تا به راحتی محصولات پیشنهادی شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

پوشش مالی

سطح پوشش میزان ریسک مالی آسانسور را نشان خواهد داد، اصولا به این نکته بر می‌گردد که چه میزان خدمات به ازای پول خود دریافت می‌کنید. قرارداد شما باید به وضوح ذکر کند که چه مواردی را لحاظ و چه مواردی را نخواهد داشت تا از هر گونه سورپرایز بعدی اجتناب شود.

در اینجا چندین مورد از آنها را می‌بینیم:

اینها را در نظر بگیرید:

چه مدت یکبار آسانسور شما را بررسی خواهند کرد؟ بررسی ماهانه معمولا توسط سازندگان قطعات پیشنهاد شده و قوانین موجود نیز آن را ملزم می‌کنند.

بررسی سریع تجهیزات نمی‌تواند هیچ مشکلی را حل کند. طرح نگهداری باید به صورت ماهانه باشد و زمان کافی را برای بررسی تمامی تجهیزات لحاظ کند.

این گزینه بسیار ضروری است. آسانسور به صورت 24 ساعته مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل به پشتیبانی 24 ساعته نیاز دارید. همچنین باید این نکته را بدانید که آیا تماس‌های اضافه کاری نیز پذیرفته می‌شوند یا اینکه باید هزینه‌های بیشتری بابت آنها بپردازید.

چقدر باید منتظر بمانید؟ در مواقع اضطراری نباید بیشتر از 1 ساعت طول بکشد.

بعضی از شرکت­‌ها شاید توان خدمات رسانی به تجهیزات قدیمی‌تر را نداشته باشند، پس اطمینان حاصل کنید که شرکت انتخاب شده تخصص لازم را دارد. اطلاعات را به دقت بررسی کرده و از مشتریان قدیمی‌تر آنها سوالاتی را در این مورد بپرسید.

جزئیات:

تعداد دفعات بررسی قطعات

میزان ساعات در هر ماه برای نگهداری

آیا خدمات اضطراری 24 ساعته در دسترس است؟ آیا خدمات اضطراری 24 ساعته در قیمت‌های نگهداری لحاظ شده است؟

زمان پاسخگویی چقدر است؟

چه نوع تجهیزاتی تحت پوشش قرار خواهد گرفت؟

 

به عنوان مالک آسانسور ، نظارت بر عملکرد در طی فرآیند تعمیر و نگهداری و بر اساس شرایط قرارداد بسیار مهم است. چنین چیزی شامل درخواست گزارش و خلاصه­‌های نگهداری ماهانه خواهد بود. بعضی از پیمانکاران ممکن است بخواهند زمان نگهداری را به هر شش هفته یا سه ماه یکبار تغییر دهند، علی رغم اینکه قرارداد شامل دوره‌های یک ماهه باشد. میزان ساعاتی که در قرارداد به صورت ماهانه نوشته شده باید لحاظ شوند، در غیر این صورت باید به خاطر ساعات از دست رفته غرامت بگیرید. اما حتی در این صورت نیز این نوع شرکت نمی‌تواند چندان قابل اعتماد باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *