دانستنی های آسانسور

به چه نوع آسانسور برای خانه و یا محل کار نیاز دارم؟

آسانسور کارگاهی

ساختمان‌های کوچکتر با پنج طبقه یا کمتر معمولا به یک آسانسور هیدرولیک نیاز دارند. ساختمان‌های بلندتر به انواع کابلی نیاز دارند در صنعت آسانسور، این موارد تحت عنوان آسانسورهای کششی شناخته می‌شوند.

آسانسورهای مسافربری

آسانسورهای مسافربری برای حمل مسافر استفاده می‌شوند. شرکت آسانسور اوج گستران پادرا می‌تواند مدل‌های مسافری را در سرعت و اندازه های مختلف طراحی کند.

بزرگترین آسانسورهای مسافربری دارای ظرفیت حمل بار 4500 کیلوگرم هستند، اگرچه اکثر آنها بین 400 تا 2000 کیلوگرم ظرفیت حمل بار دارند.

بعضی از آنها برای موارد کاربردی مانند بیمارستان‌ها طراحی شده‌اند. آنها می‌توانند از نوع هیدرولیکی یا کششی باشند. آنها همچنین می‌توانند بدون کابین باشند، که اساسا نوع خاصی از مدل‌های کششی است. در مقاله‌های مربوط به آسانسور کششی در این باره بیشتر بخوانید.

آسانسورهای باربری

آسانسورهای باربری بسیار سنگین بوده و برای حمل مواد طراحی شده‌اند. آسانسورهای باربری دارای دربهای عمودی هستند. بسیاری از مدل‌های باربری قدیمی دارای درب‌های چوبی بودند که به صورت دستی باز می‌شدند.

این نوع آسانسورها برای حمل تا 9000 کیلوگرم یا بیشتر در موارد خاص طراحی شده‌اند. شرکت اوج گستران پادرا دارای سابقه طولانی و تجربه در ساخت آسانسور کارگاهی  است.

ما می‌دانیم که این آسانسور‌های بزرگ وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید بر اساس ساختار و بارهایی که باید حمل کنند، طراحی و سفارشی شوند. ما می‌توانیم مدل‌های باربری را متناسب با هر گونه نیاز و سرعت موردنیاز ساختمان شما طراحی کنیم.

آسانسورهای خدماتی

آسانسورهای خدماتی اغلب با آسانسورهای باربری اشتباه گرفته می‌شوند. آسانسورهای خدماتی در واقع آسانسورهای مسافربری هستند که با کابین و کفپوشهای خاصی ساخته شده‌اند و معمولا برای استفاده فقط کارکنان در ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شایع‌ترین نمونه، مدل‌های خدماتی مورد استفاده در هتل‌ها است. شما همیشه می‌توانید انواع خدماتی و باربری را متمایز کنید زیرا مدل‌های باربری دارای بازشوهای عمودی، دو طرفه هستند در حالی که آسانسورهای خدماتی دارای درب های کشویی می‌باشند.

موارد نادری وجود دارد که آسانسورهای خدماتی را می توان به عنوان باربری طبقه بندی کرد، اما این فقط یک استثناء و نه یک قانون است.

آسانسورهای MRL

یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در عرصه آسانسور، آسانسورهای کوچک ماشینی و یا آسانسور MRL است. بیشتر آسانسورهای MRL در واقع آسانسورهای مسافربری کششی هستند.

آنها از یک ماشین و یک موتور کوچک در بالای شفت آسانسور استفاده می‌کنند تا دستگاه را با کابل حرکت دهند. با حذف اتاق ماشین مورد نیاز اکثر آسانسورها، می‌توانید بهره بیشتری از فضا ببرید.

با توجه به ماهیت جمع و جور و فشرده آنها، آسانسورهای MRL باید در ساختمان‌های در حدود 20 طبقه و برای حمل تا 2000 کیلوگرم استفاده شوند. آسانسورهای MRL را همچنین می‌توانید به عنوان آسانسور مسافربری یا باربری طبقه بندی کنید، اما آنها تقریبا همیشه برای حمل افراد استفاده می‌شوند.

آسانسورهای تجاری در مقابل آسانسورهای مسکونی

آسانسورهای مسکونی برای استفاده خانواده طراحی شده‌اند. اگر یک آسانسور برای بیش از یک خانواده سرویس دهی داشته باشد یا اگر در هر نوع ساختمان دیگری (کلیسا، شرکت و غیره) نصب شود، باید یک آسانسور تجاری باشد.

نمونه آسانسور خاص و گرانقیمت وجود دارد که فرم خلاصه شده “استفاده محدود در کاربری‌های دارای محدودیت” است.

آنها برای استفاده محدود در ساختمان‌هایی که نیاز به دسترسی افراد دارای معلولیت دارند طراحی شده‌اند. کلیساها و ساختمان‌های مسکونی کوچک کاربردهای رایج دیگر این نوع آسانسور هستند.

آسانسورهای مسکونی معمولا دارای ظرفیت 200 تا 500 کیلوگرم می‌باشند.
آسانسورهای کوچک برای حمل غذا و اجناس کوچک
در خانه‌های مسکونی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و حتی رستوران‌ها، آسانسورهای کوچک می‌توانند گزینه‌هایی بسیار کاربردی باشند.

آنها را می‌توان در یک منطقه کوچک نصب کرد که عملیات راه اندازی آنها سریع و آسان است. شرکت آسانسور پادرا می‌تواند یک راه حل سفارشی برای ساختمان شما با توجه به نیازهایتان ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *