دانستنی های آسانسور

رعایت اصول طراحی و آیین‌نامه آسانسور به طور همزمان

کابین آسانسور شیشه ای آسانسور پانوراما

طراحی داخلی آسانسور یک طراحی معمولی در یک فضا با ابعاد کوچک نیست. محدودیت‌های اندازه می‌توانند چالش‌هایی را ایجاد کنند. همچنین آیین‌نامه آسانسور مربوط به آتش سوزی، وزن و سایر استانداردهای ایمنی باید در این فضای داخلی تطبیق داده شده و رعایت شوند. شما به راه حل‌هایی نیاز دارید که کلیه مقررات مربوطه را رعایت کنند و طراحی آسانسور را از نقطه نظر طراحی و آیین‌نامه‌ای پیش ببرند. در اینجا نحوه حفظ یکپارچگی یک طراحی زیبا آورده شده است، بدون این که مجبور به پرداخت هزینه‌های مربوط به عدم رعایت استاندارد آسانسور باشید.

ایجاد تعادل بین طراحی و آیین‌نامه آسانسور ساختمان

علائم “حداکثر ظرفیت این آسانسور” به همین دلیل درون آسانسور قرار داده شده‌اند. مهندسان برای تعیین ظرفیت وزنی باید مقاومت و کشش کل سیستم را محاسبه کنند. این کار عملکرد صحیح آسانسور را تضمین می‌کند. اگر وزن بیش از حد درون آسانسور قرار داشته باشد، درب‌ها باز خواهند ماند و تا زمانی که بخشی از این بارها حذف نشوند، کابین شروع به حرکت نمی‌کند.

مشخصات ایمنی اضافی عملا خطر سقوط آزاد یا سایر حوادث ناشی از وزن بیش از حد را از بین می‌برد. هر چند صاحبان املاک با مشکل دیگری نیز روبرو هستند. هنگامی که آنها ساکنانی دارند که باید به خانه‌ها، دفاتر کار یا محل قرارهای ملاقات خود مراجعه کنند، یک آسانسور خراب نه تنها به منزله عدم آسایش است، این امر منعکس کننده ضعف در ساختمان نیز خواهد بود.

گاهی اوقات، یک مشخصه طراحی خاص باعث ایجاد دشواری در اجرای آن می‌شود. اگر بارگذاری بیش از محدوده ظرفیت وزنی باشد، الزامات آیین‌نامه آسانسور را برآورد نمی‌کند. و اگر این سازگاری وجود نداشته باشد، نیاز مشتریان برآورده نمی‌شود. به همین سادگی.

یک راهکار آسوده و سازگار را پیش ببرید

راه حل می‌تواند بسیار ساده باشد. برای اطمینان از اجرای اولیه طرح، با یک شرکت طراحی داخلی آسانسور با تجربه مانند پادرا کار کنید که می‌داند چگونه از طراحی‌های دیگر الهام گرفته و جلوه آسانسور شما را حفظ کند و آیین‌نامه‌ها را نیز نقض نکند.

به عنوان مثال فرض کنید که یک معمار می‌خواهد ورودی گرانیتی ساختمان را در قسمت داخلی آسانسور بازسازی کند. از هر نوع مصالحی می‌توان در فضای داخلی آسانسور استفاده کرد، به این شرط که شرایط آیین‌نامه آسانسور را برآورده کند. اما از آنجا که گرانیت بسیار سنگین بوده و در معرض آسیب ناشی از لرزش است، اغلب گزینه قابل قبولی نیست.

اما به عبارت دیگر می‌توانید: یک الگوی گرانیتی را چاپ کرده و سپس با استفاده از پانل‌های بادوام Corning® Gorilla® در فضای داخلی آسانسور خود از آن استفاده کنید. آیا جلوه‌ای “واقعی” دارد؟ به احتمال زیاد بهتر است. به این دلیل که، اگر چه در ظاهر مشابه گرانیت به نظر می‌رسد و از درخشش و محافظت نهایی برخوردار است، اما بسیار سبک وزن بوده و به راحتی در یک طراحی کاملا سازگار قابل ادغام است.

اگر یک معمار قصد استفاده از محصولاتی را که خیلی سنگین یا پر هزینه هستند داشته باشد، گزینه‌های قابل قبولی وجود دارند که به همان اندازه عالی بوده و سازگار با آیین‌نامه آسانسور و بودجه شما است. یک شرکت طراحی داخلی آسانسور باتجربه، به شما کمک می‌کند تا راه حل‌هایی را بیابید که به طرح‌های شما زندگی می‌بخشند و آیین‌نامه را رعایت می‌کند.

رعایت قوانین از نقطه نظر آیین‌نامه آسانسور

طراحان و معماران در درجه اول با توجه به جلوه ساختمان، آسانسور را طراحی می‌کنند، نه آیین‌نامه آسانسور ساختمان. همکاری با یک شرکت قابل اعتماد به آنها توانایی، مشاوره و دانش تخصصی لازم را می‌دهد تا اطمینان حاصل کنند که جلوه مورد نظر آنها به طور ایمن و صحیح قابل اجرا است. این پشتیبانی، از طراحی تا اجرا، تضمین می‌کند که مجبور نیستند وقت خود را صرف نگرانی‌های دیگر از جمله موارد زیر کنید:

الزامات ADA

در ساختمان‌هایی با بیش از سه طبقه یا مساحت بیشتر از 1000 متر مربع، باید آسانسور نصب شود و دکمه‌های آن باید در ارتفاع یک متر از کف باشد.

مسائل مربوط به روشنایی

آسانسورها باید از نورپردازی مناسبی برخوردار باشند و سقف آنها باید دارای گذرگاه ایمن و بدون مانع متصل به یک خروجی اضطراری بوده که حداقل طول و عرض آن باید 60 سانتی متر باشد.

انطباق با استاندارد ایمن سازی در برابر آتش

مصالح به کار رفته در دیوارها، سقف و کف باید برای استفاده نهایی آزمایش شوند. به عنوان مثال، یک پانل چند لایه باید به همراه زیرلایه و چسب آن آزمایش شود که باعث ایجاد مونتاژ کامل می‌شود.

این مقررات تنها الزامات مقدماتی در این خصوص هستند. اگر مواد مورد استفاده در کابین، با آیین‌نامه‌های قابل اجرا مطابقت نداشته باشد، می‌تواند یک دردسر بزرگ به حساب آمده و هزینه‌های زیادی را در پی داشته باشد. شرکت مناسب می‌تواند با پرداختن به مسائل مربوط به انطباق با آیین‌نامه، در وقت، هزینه شما صرفه جویی کند.

تیم و تکنسین‌های طراحی مناسب می‌توانند عناصری را که در طراحی آیین‌نامه‌هایی وجود ندارند مشخص کرده و بار سنگین آن را از دوش شما بردارند. شما از دو نکته مطمئن خواهید بود: این که شما یک فضای داخلی را که الزامات زیبایی شناسی را برآورده می‌کند نصب کرده و اهداف معماری شما برآورده شده است و یک آسانسور کاملا مفید و سازگار را در اختیار دارید.

هنگامی که با یک شرکت کابین آسانسور با تجربه کار می‌کنید، تخصص و تجربه یک طراح و یک متخصص آیین‌نامه را به طور همزمان دریافت می‌کنید. در نتیجه، یک فضای داخلی برای آسانسور دارید که هم ساکنان ساختمان و هم بازرسان آسانسور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ترکیب زیبایی شناسی و انطباق با آیین‌نامه آسانسور به معنای پروژه‌هایی است که به موقع و بدون زحمت انجام می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *