دانستنی های آسانسور

رعایت سازگاری با آیین نامه‌ها در آسانسور

آسانسور تک نفره

سازگاری با آیین نامه بخشی جدایی ناپذیر از مراحل طراحی و نصب فضای داخلی آسانسور است. هنگامی که یک طراح داخلی مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کند، کل پروژه دچار مشکل خواهد شد. چگونه می‌توانید به مشتریان اطمینان دهید که آسانسورهای آنها به موقع و کاملا کاربردی نصب خواهند شد؟ از نکات زیر استفاده کنید تا به شما در اجرای طرح‌های سازگار با آیین نامه کمک کند و بتوانید استاندارد آسانسور را رعایت کنید.

انطباق با آیین نامه آسانسور و نکات برجسته‌ای که باید در نظر بگیرید

مکانیک‌های آسانسور آموزش دیده می‌دانند که به دنبال چه چیزهایی باشند و می‌توانند نکات برجسته مورد نظر بازرسان فضاهای داخلی را شناسایی کنند. لیست زیر شامل مهم‌ترین مواردی است که برای پیروی از آیین نامه‌های آسانسورها باید در نظر داشته باشید.

[irp posts=”3502″ name=”آسانسور آتش نشان چیست؟”]

رعایت آیین نامه‌های آتش سوزی

در حالی که برخی کشورها سختگیرانه‌تر از سایرین هستند، بیشتر کشورها از کد ایمنی ASME A17.1 برای آسانسورها و پله‌های برقی استفاده می‌کنند.

یکی از الزامات این است که کلیه مواد قابل احتراق در پیکربندی نهایی آنها آزمایش شوند. به عنوان مثال، آزمایش یک قطعه پوشش داخلی و چسب به صورت جداگانه کافی نیست. همچنین قبل از این که آزمایشات را تمام کنید، باید تمام پانل را در واحد مونتاژ آزمایش کنید.

استفاده از شیشه

برای عبور از آزمایش نهایی آسانسور بدون آسیب، هم شیشه‌های روکش شده و هم شیشه‌های ورقه‌ای باید به درستی نصب شوند. همچنین باید هر قطعه با استاندارد لعاب قابل استفاده مشخص شود.

[irp posts=”3632″ name=”آسانسور پانوراما (اسانسور شیشه ای) چیست؟”]

الزامات ADA

در صورتی که ساختمان بیش از سه طبقه یا بزرگ‌تر از 300 متر مربع باشد، فضای داخلی آسانسور باید مطابق با قوانین معلولین در نظر گرفته شود. برخی از مقررات ADA شامل موارد زیر است:

  • دکمه‌ها باید یک متر بالاتر از کف نصب شوند.
  • دستگیره‌ها نیاز به تائید ADA ندارند، اما ممکن است نیازمند تایید صلاحیت‌های خاص باشند. آنها بطور معمول 80 سانتی متر بالاتر از کف نصب می‌شوند.
  • کابین‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا صندلی‌های چرخدار بتوانند چرخش 360 درجه داشته باشند.

تهویه

الزامات ASME A17.1 نکاتی را برای تهویه طبیعی در نظر می‌گیرد که 3.5٪ مساحت سقف را پوشش دهد. به عنوان مثال، در یک دستگاه آسانسور با ظرفیت 2.500 پوند، این مورد 142 اینچ مربع خواهد بود. این میزان باید به طور مساوی بین کف و سقف تقسیم شود (برای مثال، یک پنکه سقفی و یک تهویه از کف).

نصب مقاوم در برابر صدمات

پانل‌ها با ابزارهای معمول قابل جداسازی نیستند. پانل‌هایی که دهانه‌های بزرگتر از 0.5 اینچ دارند و دارای معابر مستقیم هستند، نباید از داخل کابین جدا شوند.

روشنایی کابین

فضای داخلی آسانسورها باید حداقل دو لامپ داشته باشند و آسانسورهای مسافربری به حداقل روشنایی 50 شمع لوکس یا پنج فوت نیاز دارند. نصب مناسب برای جلوگیری از خرابی تصادفی ضروری است و چراغ‌ها باید در برابر آزمایش‌های مورد نیاز مقاومت کنند بدون این که آسیب دیده و یا شل شوند.

[irp posts=”4086″ name=”روشنایی کابین و چاه آسانسور”]

مسائل مربوط به وزن

هنگامی که فضای داخلی آسانسورها را جدا می‌کنید، باید وزنی معادل با فضای داخلی اولیه داشته باشد یا در محدوده 5٪ آن باشد. رعایت این حاشیه ایمن بسیار مهم است.

موسیقی

کلیه آسانسورهای مسافربری ملزم به پخش صدای آرامش بخش موسیقی درون کابین آسانسور هستند.

به منظور حصول اطمینان از رعایت این مقررات، ضروری است که یک مکانیک مجاز آسانسور، نه یک مسئول تعمیر و نگهداری، تمامی فرآیند نصب را زیر نظر داشته باشد. این مجموعه به مهارت‌ها و دانش کاملا متفاوتی نیاز دارد. اگر فضای داخلی نتواند مقررات را رعایت کند، پروژه تعطیل می‌شود و این می‌تواند بر عملکرد کل ساختمان تاثیر بگذارد. بدون توجه به بودجه و جدول زمانی!

رعایت استاندارد آسانسور و آیین نامه‌های ساختمانی امری پیچیده است، اما قابل بحث نیست. مشارکت با یک شرکت داخلی با تجربه می‌تواند به شما اطمینان دهد که آسانسورهای مشتریان خود را با رعایت تمامی استانداردهای قابل اجرا طراحی کنید که به معنای انجام پروژه‌هایی با خیال آسوده، به موقع و در محدوده بودجه شما خواهد بود. خوشبختانه، با کمک یک شرکت مناسب، رعایت این امور ساده‌تر خواهد بود. اگر آنها مسئولیت بخش اعظم پروژه را بر عهده بگیرند، می‌توانید بر روی بقیه پروژه خود تمرکز کرده و مطمئن شوید که خروجی نهایی سازگار با آیین نامه مورد نظر شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *