دانستنی های آسانسور

آسانسور برج میلاد

آسانسور برج میلاد

برج میلاد در قسمت شمال غربی تهران قرار دارد و یک برج مخابراتی محسوب می شود که ارتفاع آن 435 متر است. این برج بلندترین برج ایران و نوزدهمین برج بلند جهان است که به چیزی متکی نیست و طبق آمار ششمین برج مخابراتی بلند جهان به حساب می آید. این برج از لحاظ وسعت کاربری سازه رأس برج، 13 هزار متر زیربنا دارد و مقام اول در بین نوزده برج مخابراتی دنیا را به خود اختصاص داده است.

در ادامه تصمیم داریم مطالب کلی و مفیدی را در مورد آسانسور برج میلاد در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

برج های مرتفع مخابراتی

برج های مرتفع مخابراتی

اسانسورهای برج میلاد

در سازه بلند برج میلاد به طور کلی شش دستگاه آسانسور پر سرعت کار شده است که وظیفه انتقال مسافرین و خدمات رسانی به آنها را برعهده دارند و با سرعت 7 متر بر ثانیه کار می کنند.

طول مسیر حرکت این آسانسورها حدود 297 متر است و سرعت آنها را می توان از طریق درایو و تنظیمات تابلو فرمان تنظیم کرد.

[irp posts=”480″ name=”تاریخچه آسانسور در ایران و جهان”]

امکان تولید برق در حالت ژنراتور به دلیل وجود سیستم کانورتر در این آسانسورها امکان پذیر است و سیستم ترمز این آسانسورها، برای تامین نیروی خود، از فشار روغن هیدرولیک برای نگه داشتن فک ترمز استفاده می کنند.

این سیستم به این شکل عمل می کند که فک ترمزها با فشار روغن باز می شوند و تا وقتی که آسانسور متوقف شود به همان شکل باقی می مانند.

آسانسورهای برج میلاد دارای سه درب هستند که به تصور اکثر بازدید کنندگان، آسانسورها دارای یک درب هستند.

یکی دیگر از جاذبه های برج میلاد شیشه ای بودن آسانسورهای آن است که می توان از بالاترین ارتفاع کل شهر را مشاهده کرد. نمای شیشه ای چاه آسانسور، باعث شده است که نصب تیر دو سر درگیر در کل چاه امکان پذیر نباشد. به همین دلیل از یک سر درگیر استفاده شده است. برای ایجاد استحکام این آسانسورها و فیکس کردن تیر، از بولت های یک متری در حد فاصله دیواره داخلی چاه آسانسور هیدرولیک به فضای هسته مرکزی آسانسورها، استفاده شده است.

برای ریل های آسانسورهای برج میلاد از نوع بال پهن و سوپر ساورا استفاده شده است که ضخامت نیش ریل به حدود 19 میلیمتر می رسد. همچنین برای پستبند یا fishplate  از تیکه ریل استفاده شده است.

به دلیل سرعت بالای آسانسورها، هم در کابین و هم وزنه از رولر گایدشو استفاده شده است که از سه طرف در اطراف ریل با قطر حدود 30 سانتیمتر، فیکس شده است.

[irp posts=”3787″ name=”آسانسور چیست؟ همه چیز در مورد آسانسور | معرفی اجزای اسانسور”]

آسانسور و پله برقی برج میلاد

طبق گفته ها، ایده اصلی برج میلاد از باغ شازده در ماهان کرمان الگو برداری شده است و محوطه آن شامل آبنما در وسط و آبشارهای کوتاه در اطراف آن می باشد.

یکی از موضوعات مهم که در زمان ساخت برج میلاد به آن پرداخته شد، به کارگیری شاقول های لیزری است که روی قالب های لغزان که از یک شرکت سوئدی خریداری شده است، قرار گرفته و تراز بودن اجزای سازه برج میلاد در تمام مراحل ساخت بررسی شده است. برج میلاد حدود دوازده هزار مترمربع زیربنا دارد که در بین دیگر برج های جهان بیشترین زیربنا را دارد.

وزن شاقول های برای حفظ تعادل بیشتر در داخل ظرف آب قرار گرفته است. از گریک و لیزر برای بررسی گونیا بودن ریل ها استفاده شده است. به علت افزایش زاویه آلفا سیستم به صورت دابل رپ است و برای کاهش صدا در سرعت بالا، از شیار U استفاده شده است. به دلیل اینکه این شیار اصطکاک لازم را ایجاد نمی کند از سیستم سیم بکسل بندی دابل رپ نیز استفاده شده است.

آسانسور و پله برقی برج میلاد ساخت شرکت شیندلر است.

[irp posts=”3829″ name=”برندهای معروف آسانسور [ OTIS, FUJITEC, MITSUBISHI, HITACHI, KONE]”]

موتور آسانسورهای برج میلاد

موتورهای تعبیه شده در آسانسور برج میلاد بخش مهمی است که این موتورها توسط کارخانه مشهور در زمینه آسانسور سازی بنام شیندلر ساخته شده است. موتورهای آسانسور برج میلاد از نوع schindler high rise 700 می باشد که از بهترین های تولید شده در این صنعت محسوب می شوند و از بالاترین کارایی و کیفیت برخوردار هستند.

موتورهای آسانسور به دلیل وزن بیش از اندازه آنها به دو طریق در مکان مخصوص قرار می گیرند. یا توسط جرثقیل آن را حمل کرده و در محل مورد نظر قرار می دهند و یا اینکه قطعات موتور را از یکدیگر جدا کرده و در مکان مخصوص قرارگیری موتور، سرهم بندی می شود.

در هر صورت در هنگام مونتاژ ایمنی مهندسان این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این کار باید با دقت کافی انجام شود. حتی اگر قطعات موتور از یکدیگر جدا شوند باز هم وزن زیادی دارند و امکان وقوع حادثه و صدمات جسمی وجود دارد.

کلیه دستگاه های انتقال مسافر که شامل آسانسور و پله برقی است از شرکت سوئیسی شیندلر تامین شده است.

[irp posts=”2937″ name=”موتور آسانسور چیست معرفی انواع موتور اسانسور”]

کابین آسانسور برج میلاد

همانطور که گفته شد کابین آسانسور برج میلاد به صورت شیشه ای ساخته شده است، به طوری که کابین و چاهک قابل مشاهده هستند. علاوه بر این مسافران در هنگام انتقال می توانند فضای پیرامون خود را مشاهده کرده و از نمای زیبای شهر لذت ببرند.

چاه آسانسور برج میعاد در ابعاد هشت در هشت متر است، بنابراین تعداد مساقران زیادی را می توان جابجا کرد در عین حال گستره دید و فضای اطراف در ارتفاع بالاتر را برای مسافران فراهم می کند.

[irp posts=”3123″ name=”کابین آسانسور چیست؟ انواع کابین آسانسور”]

نتیجه گیری

آسانسور برج میلاد علاوه بر اینکه قدرت بالایی دارد، از ویژگی های منحصر به فردی نیز برخوردار است. به همین دلیل توانسته است عملکرد خوبی داشته باشد. در این مطلب اطلاعاتی را درباره آسانسور برج میلاد در اختیار شما قرار داریم تا علاوه بر آن، با جذابیت و زیبایی برج میلاد بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *