قطعات آسانسور

کفپوش آسانسور چیست؟ و معرفی انواع کف پوش

کفپوش آسانسور چیست؟

کفپوش آسانسور با کفپوش راهروها فرق دارد. برای کف فضاهای محدودی مانند آسانسور، انتخاب های بسیاری وجود دارد. اما موقع انتخاب بهترین کفپوش آسانسور به چه نکاتی باید توجه داشت؟ در هنگام خرید کفپوش برای آسانسور، قیمت عامل بسیار مهمی است اما نباید از کیفیت و دوام کفپوش غافل شد. ما در این مقاله قصد داریم به این سوال که کفپوش آسانسور چیست و انواع مختلف کفپوش آسانسور کدام اند، بپردازیم.

کفپوش آسانسور چیست؟

یکی از تاثیرگذارترین قطعات آسانسور، کفپوش کابین است؛ زیرا در معرض دید افراد قرار دارد. همچنین امروزه به طراحی داخلی ساختمان که آسانسور نیز شامل آن می شود اهمیت بسیار زیادی داده می شود و اگر فضای کابین آسانسور زیبا باشد، جلای خاصی به ساختمان می دهد. زیبایی کفپوش آسانسور بستگی به مواد استفاده شده در تولید آن و همچنین طراحی آن دارد. البته علاوه بر زیبایی کف پوش آسانسور باید به کیفیت آن نیز اهمیت داد، چرا که در طول شبانه روز افراد و بار بسیار زیادی را آسانسور جابه جا می کند و در صورتی که کفپوش مقاوم باشد به آسیب ندیدن کابین آسانسور کمک می کند.

کفپوش آسانسور بسیار مهم است، چرا که اولین قسمت ساختمان که میهمانان شما از آن دیدن می کنند، کابین آسانسور و کفپوش آن است. البته اهمیت انتخاب بهترین کفپوش آسانسور در ساختمان های تجاری بسیار بیشتر است، زیرا مشتریانی که وارد ساختمان می شوند، از روی ظاهر ساختمان و دکوراسیون داخلی آن، کسب و کار شما را قضاوت می کنند.

گاهی سبک طراحی کابین و کفپوش آن به قدری قدیمی است که تاثیر منفی روی فروش شما می گذارد. با اینکه تعویض آسانسورهای قدیمی کار آسانی نیست، اما شما می توانید با نصب کفپوش های مدرن و شیک فضای کابین را جدیدتر و زیباتر کنید.

در ساختمان های مسکونی نیز وجود کفپوش های زیبا و مدرن باعث می شود که ساکنین حس و حال بهتری داشته باشند.

[irp posts=”3123″ name=”کابین آسانسور چیست؟ انواع کابین آسانسور”]

انواع کفپوش آسانسور

کفپوش آسانسور در واقع همان متریالی می باشد که برای پوشش کف داخل کابین از آن استفاده می شود. این کفپوش ها از لحاظ متراژ، طراحی، جنس و ضخامت با کف پوش راهروها تفاوت دارند.

به دلیل اینکه تردد در آسانسورها بسیار زیاد است، بنابراین کیفیت کفپوش برای آسانسور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای اینکه دوام و ماندگاری پوشش کف آسانسور بالا باشد، نیاز است که از که از کفپوش های با کیفیت و با دوام استفاه شود.

این روزها علاوه بر اینکه آسانسورها وظیفه جابه جا کردن افراد در طبقات مختلف را بر عهده دارند بلکه قسمتی از دکوراسیون داخلی ساختمان ها نیز محسوب می شوند. از این رو شرکت های تولید کننده کفپوش آسانسور، انواع مختلفی از کفپوش های آسانسور را به بازار عرضه می کنند تا هر خریداری با هر سلیقه ای بتواند کفپوش مدنظر خود را خریداری کند. برخی از رایج ترین انواع کفپوش برای آسانسور عبارتند از:

کفپوش سنگی آسانسور

این نوع کفپوش ها از جنس سنگ مرمر یا گرانیت هستند و جزء مقاوم ترین کفپوش های آسانسور هستند. از جمله مزایای کفپوش های سنگی آسانسور عبارتند از:

  • مقاومت بسیار بالای آن ها؛
  • شستشو و تمیز کردن این نوع از کفپوش های آسانسور بسیار آسان است.

از جمله معایب کف پوش های سنگی آسانسور می توان به سنگین بودن آنها اشاره کرد.

از آنجا که ظرفیت وزن، کابین های آسانسور محدود است و سنگین بودن کفپوش ها تاثیر منفی محسوب می شود. هر چه وزن کفپوش ها سبک تر باشد، تعداد مسافرین آسانسور می تواند بیشتر شود. به همین دلیل استفاده از کف پوش های پلاستیکی آسانسور به دلیل وزن کمشان، به کفپوش های سنگی آسانسور ارجحیت دارند.

کفپوش سنگی آسانسور

کفپوش سنگی آسانسور

کفپوش پی وی سی pvc آسانسور

Pvc از مواد پلیمری و لاستیکی ساخته شده است که وزن بسیار کمی دارد. کفپوش آسانسور pvc جزء محبوب ترین کفپوش های کف آسانسور است، در آسانسور اکثر ساختمان های تجاری و اداری از این نوع کفپوش استفاده می شود. به غیر از وزن کم کف پوش های پی وی سی آسانسور، آسان بودن شست و شو و تمیز کردن آن نیز جزء مزیت های کفپوش pvc آسانسور محسوب می شود.

حتی در ساختمان هایی که تردد زیادی دارند، به راحتی می توان با یک طی نمدار، کف آسانسور را تمیز کرد. همچنین کف پوش های پلیمری آسانسور از لحاظ دوام و ماندگاری نیز امتحان خود را پس داده اند، این نوع از کفپوش ها آلودگی ها را در خود نگه نمی دارند و دچار پوسیدگی نمی شوند.

کفپوش پی وی سی pvc آسانسور 

کفپوش پی وی سی pvc آسانسور

پارکت کابین آسانسور

این نوع از کفپوش های آسانسور به دلیل تنوع زیادی که در طرح و نقش دارند طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. تنوع بسیار زیاد در طرح های پارکت کف آسانسور، باعث شده است که هر نوع سلیقه ای را راضی نگه دارند.

همچنین قیمت پارکت کف آسانسور به نسبت سایر کفپوش های آسانسور بسیار پایین تر است. بنابراین اگر به دنبال یک کفپوش آسانسور با قیمت مناسب، طراحی زیبا و دوام و ماندگاری بالا هستید، بهترین انتخاب برای شما پارکت کابین آسانسور است.

همچنین نصب پارکت در کف آسانسور بسیار آسان تر و سریع تر از سایر کفپوش ها است.

[irp posts=”3432″ name=”پارک پلیت آسانسور چیست؟”]

کفپوش موکت آسانسور

اگر به دنبال کفپوش نرم و انعطاف پذیر برای کف آسانسور هستید، موکت گزینه مناسبی است. این نوع از کفپوش ها نیز تنوع زیادی دارند اما پیشنهاد متخصصین این حوزه این است که؛ از موکت هایی با تراکم بالا استفاده کنید که هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و هم اینکه ماندگاری بیشتری داشته باشند.

کفپوش موکت آسانسور

کفپوش موکت آسانسور

کفپوش های سه بعدی کابین آسانسور

استیکرهای سه بعدی کف کابین آسانسور از جدیدترین متریال هایی هستند که به دلیل ظاهر متفاوتی که دارند، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده اند. این کفپوش ها بیشتر جنبه فانتزی و زیبایی دارند و در اماکن خاص نصب می شود.

کفپوش سه بعدی آسانسور گزینه مناسبی برای آسانسورهای قدیمی است، چرا که این کفپوش ها حال و هوای آن آسانسور قدیمی و کهنه را امروزی  و جذاب می کنند.

البته این کفپوش ها برای افرادی که فوبیای آسانسور دارند، به دلیل طرح های سه بعدی می تواند ترسناک تر شود.

[irp posts=”643″ name=”کابین سه بعدی آسانسور”]

بهترین کفپوش آسانسور کدام است؟

در صورتی که فاکتورهای زیر را به نسبت نوع کاربری و استفاده ای که از آسانسور دارید، در نظر داشته باشید، در واقع بهترین کفپوش آسانسور را انتخاب کرده اید:

وزن کفپوش کابین سانسور

همان طور که گفتیم کابین آسانسور تحمل وزن بسیار محدودی را دارد و در صورتی که کفپوش آسانسور وزن زیادی داشته باشد، تاثیر منفی در ظرفیت کابین آسانسور می گذارد. کفپوش پی وی سی کابین آسانسور به دلیل وزن کمی که دارد؛ یکی از بهترین انتخاب ها می تواند باشد، اما کفپوش های سنگی و سرامیکی علی رغم پوئن های بسیار مثبتی که دارند به دلیل وزن سنگینی که دارند می تواند تاثیر منفی در محدودیت وزن کابین آسانسور بگذارد.

قیمت کفپوش آسانسور

یکی از عوامل بسیار مهمی که در خرید هر وسیله ای اعم از خرید کفپوش آسانسور تاثیر گذار است قیمت آن محصول است. ضرب المثل هر چقدر پول بدی همون قدر آش می خوری! در خرید کفپوش کابین آسانسور نیز صدق می کند.

سرعت نصب انواع کفپوش کابین آسانسور

سرعت نصب کفپوش ها نیز در انتخاب و خرید آنها موثر است. در برخی از آسانسورها برای نصب کفپوش جدید نیاز به تخریب و بازسازی مجدد است. از این رو اگر عجله دارید و آسانسور شما در مکان های پرتردد است می توانید از کفپوش های با سرعت نصب بالا مانند پارکت در کف آسانسور استفاده کنید.

کلام آخر

کفپوش آسانسور یکی از مهم ترین بخش های هر آسانسور است، چرا که اولین جایی که افراد از ساختمان شما می بینند کابین و کفپوش آن است. بنابراین در انتخاب بهترین کفپوش آسانسور علاوه بر اینکه دوام و ماندگاری را مد نظر قرار می دهید، زیبایی کف پوش را هم در نظر داشته باشید و سعی کنید از طرح هایی استفاده کنید که با طراحی داخلی ساختمان شما همخوانی داشته باشد.

از جمله رایج ترین انواع کفپوش آسانسور که طرفداران بسیاری دارند: کفپوش سنگی و سرامیکی آسانسور، کفپوش پلیمری آسانسور، پارکت کابین آسانسور، موکت کفپوش آسانسور و کف پوش های سه بعدی کابین آسانسور هستند. که شما می توانید بر اساس بودجه، سلیقه شخصی و کاربری آسانسور یکی از این کفپوش ها را برای آسانسور ساختمانتان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *