قطعات آسانسور

مگنت درب آسانسور چیست؟

مگنت درب آسانسور چیست؟

مقدمه

آسانسورها معمولاً شامل خودرویی هستند که به صورت عمودی از طریق بالابر بین سطوح مختلف ساختمان حرکت می کند. در هر سطح یا فرود، مجموعه ای از درهای بالابرها طوری تنظیم می شوند که درصورتی که کابین آسانسور در آن فرود نباشد، آن را ببندند. درهای بالابر با درهایی روی کابین باز می شود تا هنگام ورود به کابین آسانسور به داخل یا خارج از آن دسترسی داشته باشید. لازم است درهای بالابر به طور مناسب با درهای اتومبیل جفت شوند تا باز یا بسته شوند.

مگنت درب آسانسور

مگنت درب آسانسور شامل ارائه یک اتصال افقی سفت بین درب کابین آسانسور و درب بالابر می شود که حرکت عمودی نسبی بین درب ماشین و درب سالن را هنگام جفت شدن امکان پذیر می کند.

اتصال دهنده های معمولی درها شامل پره ای روی درب ماشین و یک جفت غلطک روی درب بالابر است. پره باید بین غلطک ها باشد تا درب بالابر با در اتومبیل در دو جهت مخالف (یعنی باز و بسته شدن) حرکت کند. مشکلات متداول مربوط به چنین ترتیباتی این است که تراز بین پره درب خودرو و غلطک درهای بالابر باید دقیقاً کنترل شود. این کار هزینه را در طول مراحل نصب ایجاد می کند. علاوه بر این، هرگونه ناهماهنگی، در آینده منجر به درخواست تعمیر و نگهداری یا پشتیبانی تماس می شود.

[irp posts=”3498″ name=”کفشک آسانسور چیست؟ کفشک لغزشی و غلطکی”]

علاوه بر این، با چیدمان معمولی، آوار روی مسیر درها جمع می شود و فشار استاتیک ناشی از اثر پشته مانع بسته شدن کامل درهای بالابر می شود.

با طراحی های معمولی، بسته شدن جداگانه درهای بالابر باعث تاخیر در زمان باز و بسته شدن درب می شود که می تواند برای مسافران ناراحتی ایجاد کند. مطلوب است که درهای بالابر به طور کامل توسط درهای خودرو بسته شوند (برای جلوگیری از تماس و مشکلات تعمیر و نگهداری)

مگنت درب آسانسور

مگنت درب آسانسور

مکان قرارگیری و اجزا تشکیل دهنده مگنت درب آسانسور

یک جفت کننده درب آسانسور که شامل یک قطعه پره است و طوری تنظیم شده است که روی یکی از درهای بالابر یا درب کابین آسانسور قرار می گیرد. یک دستگاه اتصال مغناطیسی طوری تنظیم شده است که در طرف دیگر درب بالابر یا درب کابین آسانسور پشتیبانی می شود تا به صورت انتخابی از نظر مغناطیسی با عضو پره همراه شود. دستگاه اتصال مغناطیسی شامل تعدادی ماژول است که هریک دارای هسته و حداقل یک سیم پیچ مرتبط با هسته هستند. یک ماده عایق، فضایی بین ماژول ها برای عایق بندی بطور قابل ملاحظه ای کویل های مجاور از یکدیگر و حفظ هم ترازی مطلوب ماژول ها نسبت به یکدیگر را اشغال می کند.

[irp posts=”3398″ name=”آسانسور مغناطیسی چیست؟”]

نحوه عملکرد مگنت های درب آسانسور

مگنت درب آسانسور شامل آهنربایی می باشد که روی درب کابین آسانسور قرار گرفته و در موقعیتی قرار می گیرد که به صورت مغناطیسی یک پره مغناطیسی دفع شده را درگیر کند. در یک درب بالابر، آهنربا مجهز به غلطک های فنری برای کنترل تجمع نیروی وارد شده توسط درب خودرو بر روی درب بالابر با شروع باز شدن درب ماشین و نزدیک شدن آهنربا به پره است. آهن ربا ممکن است یک آهنربای الکترومغناطیسی یا یک آهنربای دائمی باشد. درب ماشین ممکن است توسط یک جفت واحد مغناطیسی و غلطکی به درب بالابر متصل شود، یکی در بالای درها و دیگری در پایین درها، در نتیجه از ایجاد گشتاور چرخشی در هنگام باز شدن درها جلوگیری می شود.

مزایا مگنت ها

این مگنت ها در حین نصب نیاز به تنظیم کمی دارد. مگنت ها یک انتقال آرام از درهای کاملاً جدا نشده به درهایی را که کاملاً با اتصال افقی سفت درگیر شده اند، فراهم می کند. با استفاده از آهنربای دائمی، این مگنت ها این مزیت را دارند که نیازی به سیم های الکتریکی که با درهای ماشین حرکت می کنند را برطرف می کند.

قفل مغناطیسی درب یک مکانیزم کنترل دسترسی چند منظوره و مقرون به صرفه برای جلوگیری از بازدیدکنندگان ناخواسته از محل شما است. درهای مغناطیسی از مواد مختلفی ساخته شده اند، به عنوان مثال، می توانند شامل آهن، آلومینیوم، روی، مس یا ترکیبی از فلزات و آلیاژها باشند. آنها همچنین از ده ها قطعه کوچک، پیچ، لولا و آهن ربا ساخته شده اند، از جمله کابل کشی با عرض و طول متفاوت.

[irp posts=”3123″ name=”کابین آسانسور چیست؟ انواع کابین آسانسور”]

مشکلات احتمالی

خستگی جسمی

قفل ممکن است به درستی در جایگاه برقی قرار نگیرد. قفل مغناطیسی به دلیل نیروی مکانیکی یا خستگی به درستی تراز نشده باشد و منبع تغذیه ناکافی باشد. مشکلات مربوط به مصالح فیزیکی اعم از در و چهارچوب یا قفل درب نیز به این گروه تعلق دارد، مانند زنگ زدگی، رطوبت، شرایط آب و هوایی/ دمای شدید که می تواند بر وسایل بین عناصر تأثیر بگذارد و مشکلاتی را ایجاد کند. اتصالات نامناسب

پیچ و تاب

مکانیسم تشکیل شده از صفحه قابل توجهی که روی آهنربا مکیده می شود می تواند بر کل سیستم قفل/ رهاسازی تأثیر بگذارد.

خرابی برق

عمدتا به سه مشکل اصلی مربوط می شود

منبع تغذیه ضعیف

مشکلات مربوط به تجهیزات/نرم افزارهای الکترونیکی و کابل های بی کیفیت

قطع برق

، منبع تغذیه نمی تواند مطابق خواسته عمل کند. کابل ها می توانند بسیار نازک باشند یا به راحتی خراب شوند.

عدم رهایی و قفل شدن

. مشکلات ریشه ای قفل های مغناطیسی درها که در بالا توضیح داده شد، می تواند درب اتوماتیک را مختل کند (خطای بیش از 10 میلی متر به عنوان یک مشکل نادرست جدی در نظر گرفته می شود) و منبع تغذیه قفل مغناطیسی را از منبع یا به دلیل نصب نادرست کابل محدود می کند. مشکلات متداول “عدم رهاسازی” با منبع تغذیه و “قفل نکردن” به این ها مربوط است: مشکلات مربوط به در است، از جمله ضعیف بودن درب، پیچ خوردگی یا خم شدن قاب در، لولای فرسوده یا دستگاه های بسته کننده درها به طور نامناسب نصب شده است.

[irp posts=”4047″ name=”خرابی درب آسانسور”]

مراحل عیب یابی

در اینجا اصلی ترین روش های عیب یابی است که می توانید برای مقابله با رایج ترین نقاط قفل مغناطیسی خراب استفاده کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که درها بر روی قاب های محکم آویزان شده و به خوبی تراز شده اند و مطمئن شوید که درب با قاب مطابقت دارد و درب نزدیکتر خیلی محکم یا بد نصب نشده باشد.
  • از لولا و محورهای مناسب، رنگ آمیزی مناسب برای درهای چوبی و همچنین محلول لوکتیت برای مراقبت از اتصالات کوچک خراب که می تواند قدرت قفل شدن درها را تحت تأثیر قرار دهد، استفاده کنید.
  • دستگاه های بسته کننده هیدرولیک سقفی با کیفیت بهتر را انتخاب کنید. مشکل “پیچ و مهره پیچ” را با آزمایش و آزمایش سطح مناسب نصب حل کنید.
  • از کابل هایی با عرض بیشتر از 0.2 میلی متر استفاده کنید. کابل های نازک برای انتقال نیرو از منبع تغذیه تا قفل درب کافی نیست.
  • هنگامی که قفل در حالت کار است ولتاژ را در نقطه قفل اندازه گیری کنید.
  • از منبع تغذیه پشتیبان باتری برای قفل درهای جداگانه استفاده کنید تا قطعی برق را حل کرده و منبع تغذیه 24 ساعته و 7 روزه را فعال کنید.
مگنت در آسانسور

مگنت در آسانسور

مزایا مگنت یا قفل های مغناطیسی درب

  • ظاهر شفاف و با کیفیت بالا
  • دارای صفحه ورق فولادی ضد زنگ و صفحه ضربه
  • بسیار آرام و مقاوم در برابر سایش، دبدون ضربه زدن به چفت به درب
  • روش قفل آسان: قفل به دلیل فناوری مغناطیسی نئودیمیوم مدرن به طور خودکار بسته می شود
  • کاهش هزینه های نصب
  • بدون نیاز به تعمیر و نگهداری: روغن کاری لازم نیست

[irp posts=”3270″ name=”دیکتاتور آسانسور چیست؟”]

تفاوت قفل ضربه ای الکتریکی و قفل مغناطیسی

تفاوت اصلی بین قفل های ضربه ای برقی (ضربه درب) و قفل های مغناطیسی (maglocks) نیاز به قدرت آنها است. به عبارت دیگر قفل های مغناطیسی برای قفل کردن درب به قدرت نیاز دارند، در حالی که قفل های برقی برای باز کردن قفل در به قدرت نیاز دارند.

قفل های برقی ضربه ای

اگرچه ما می توانیم آنها را معمولاً قفل برقی بنامیم، اما از نظر فنی حملات الکتریکی هستند. این اصطلاح کلیدی است زیرا قفل های مغناطیسی از نظر فنی نیز الکتریکی هستند!

قفل های برقی به صورت مکانیکی کار می کنند و ضربات برقی را جایگزین ضربات برقی سنتی می کنند. این ضربه الکتریکی با یک قطعه فلزی لولایی در را محکم می کند. با این قطعه فلزی در حالت قفل شده، درب نمی تواند کار کند. برای حرکت دادن قطعه فلزی، قفل باید سیگنال الکتریکی دریافت کند که به درب اجازه حرکت می دهد.

[irp posts=”3707″ name=”قفل لولایی درب آسانسور چیست”]

ویژگی ها و عملکرد قفل های برقی

قفل های برقی در داخل چارچوب در نصب می شود. برق، یک موتور کوچک را در داخل ضربه الکتریکی کنترل می کند. هنگامی که فعال می شود، این موتور قطعه فلزی را که در محل خود نگه می دارد آزاد می کند. تنها زمانی که درب ماشه، برقی را دریافت می کند، امکان حرکت و کارکردن را فراهم می کند.

قفل های برقی فقط یک طرف در را محکم می کنند(عموماً نمای بیرونی ساختمان). این بدان معناست که درب برای هر کسی در داخل ساختمان قفل می ماند اما برای هر کسی در خارج قفل نمی ماند. بازدیدکنندگان درب را از بیرون با یک دستگاه برنامه ریزی شده برای فعال کردن سیگنال الکتریکی که باعث ضربه زدن به در می شود، باز می کنند.

به خاطر داشته باشید که یک ضربه الکتریکی به دستگاه دیگری مانند قفل بازکن نیاز دارد. این دستگاه ها اطمینان می دهند که در صورت قطع برق افراد داخل ساختمان می توانند در را باز کنند.

قفل های مغناطیسی شامل دو جزء است:

  1. آهنربای الکترومغناطیسی که معمولاً به چارچوب در متصل است.
  2. یک صفحه آرماتور فلزی که معمولاً به در متصل می شود.

وقتی این دو جزء به هم برخورد می کنند و جریان الکتریکی از طریق آهنربای الکتریکی عبور می کند، در قفل می ماند. جریان باعث ایجاد بار مغناطیسی می شود، که صفحه آرمیچر را به الکترومغناطیس جذب می کند و مانع از عملکرد درب می شود. وقتی برق را قطع می کنید، آهنربا شارژ خود را از دست می دهد و درب می تواند کار کند. مانند قفل های برقی، درهای دارای قفل مغناطیسی می توانند با یک صفحه کلید یا دستگاه دیگری باز شوند.

[irp posts=”3398″ name=”آسانسور مغناطیسی چیست؟”]

مزایای قفل های مغناطیسی عبارتند از:

  • استحکام – قدرت. قفل مغناطیسی متوسط ​​می تواند تا 1200 پوند را تحمل کند
  • سهولت نصب. نصب Maglocks نسبتاً آسان است. نیازی به جستجوی پیمانکار با دانش یا تجهیزات تخصصی نیست.
  • تطبیق پذیری. جریان را افزایش دهید تا نیروی نگهدارنده آهنربا افزایش یابد.
  • امنیت در دو طرف درب. برخلاف قفل های برقی که فقط یک طرف در را قفل می کنند، قفل های مغناطیسی هر دو طرف را قفل نگه می دارند.

اشکال قفل های مغناطیسی

مهمترین عیب قفل مغناطیسی این است که به برق ثابت نیاز دارد. هنگام قطع برق، قفل های مغناطیسی قدرت خود را از دست می دهند و به درب اجازه می دهد کار کند. این می تواند یک خطر امنیتی بزرگ ایجاد کند و در صورت قطع برق، اموال آسیب پذیر شوند.

چگونه قفل های مغناطیسی را آزمایش کنیم؟

آزمایش قفل بخش مهمی از هر فرآیند نصب است. چه آنقدر شجاع باشید که خودتان این کار را انجام دهید، چه از یک نصاب برای نصب آن استفاده کنید، تا زمانی که به آن درایو آزمایشی نداده اید، نمی توانید قفل را واقعاً نصب شده در نظر بگیرید و مطمئن شوید که درب به درستی قفل می شود.

روش انجام این کار نسبتاً ساده است. شما باید برق را وصل کنید، در این مرحله شما در واقع قابلیت باز کردن قفل را با هر سیستم دسترسی که در دست دارید آزمایش می کنید. وقتی قفل تغذیه می شود، باید در را محکم ببندد و وقتی برق قطع شد، قفل باید باز شود.

نتیجه

قفل های مغناطیسی یک قفل قابل اعتماد و همه کاره برای هر اداره ای است که اصلی ترین وسیله ورود و خروج آنها است. با یک مکانیزم ایمن از خرابی ، آنها برای مواقع اضطراری هنگام قطع برق ایده آل هستند و می توانند برای کنترل قفل بدون درز با کنترل دسترسی مدرن ادغام شوند. قفل های مغناطیسی را می توان با کلیدها برای رها کردن قفل از راه دور و/یا لوازم جانبی معتبر که دسترسی به درب را امکان پذیر می کند، جفت کرد. این راه حل های انعطاف پذیر می توانند به آسانی با روش های دسترسی در شرایط امنیتی جدید یا ارتقاء یافته مطابقت داشته باشند. هنگامی که دسترسی داده می شود جریان الکتریکی متصل به قفل متوقف می شود و بلافاصله قفل را آزاد می کند. قفل مغناطیسی به طور طبیعی در برابر خرابی ایمن است. این امر باعث آرامش اپراتورها می شود که با قطع برق، مانند مواقع اضطراری، قفل به طور خودکار رها می شود تا امکان خروج ایمن فراهم شود.

منابع

https://butterflymx.com/blog/electric-locks-vs-magnetic-locks/

https://www.dormakaba.com/us-en/solutions/products/electronic-access—data/electromagnetic-locks

https://www.getkisi.com/blog/magnetic-door-lock-troubleshooting

https://www.getkisi.com/academy/lessons/how-to-install-and-unlock-a-magnetic-door-lock

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *