دانستنی های آسانسور

چیزهایی که درباره آسانسورهای مدرن نمی‌دانید

آسانسورهای مدرن

آسانسورهای مدرن به امکانات مختلفی مجهز هستند و می‌توان گفت که ایمنی زیادی را برای افراد تامین می‌کنند. در حقیقت این وسایل با توجه به استانداردها ساخته می‌شوند و در ساخت آنها موقعیت‌های خاص در نظر گرفته شده و در صورت به وجود آمدن موارد خطرناک، می‌توان به آنها اطمینان داشت.

کابل‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در مواقع عادی به کار خود به طرز مطلوب ادامه دهند و می‌توان گفت به نگهداری کمی نیاز خواهند داشت. آسانسور هیدرولیک ایمنی بیشتری را ارائه می‌دهد و در صورت خرابی در سیستم انتقال آسانسور، ترمزها و موارد ایمنی مختلفی باعث می‌شوند تا آسانسور سقوط نکند و ایمنی افرادی که در کابین هستند، حفظ شود.

نکاتی در مورد استفاده از آسانسورهای مدرن در ساختمان

تنها حادثه مشهور سقوط یک کابین آسانسور به دلیل آتش سوزی یا فروپاشی ساختاری، در سال 1945 بود. یک بمب افکن به ساختمان Empire State برخورد کرد و کابل‌های دو آسانسور در این ساختمان را جدا کرد. کابین آسانسور در طبقه 75 قرار داشت، کابین با استفاده از ترمزهای اضطراری توقف کرد و از سقوط آن جلوگیری شد، در این حادثه افراد داخل کابین آسانسور از این حادثه جان سالم به در بردند.

آسانسورهای مدرن بیست برابر ایمن‌تر از پله برقی‌ها هستند و تعداد بسیار زیادی آسانسور، در حال جابجا کردن افراد در بین طبقات، مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما فقط تعداد کمی حوادث جزئی اتفاق افتاده است. آسانسورها از اتومبیل‌ها هم ایمن‌تر هستند و به طور متوسط 26 نفر هر سال در آسانسورها دچار حادثه می‌شوند که بیشتر آنها گیر افتادن در بین طبقات بوده است.

شرکت آسانسور پادرا انواع مختلف آسانسورها را در ساختمان‌هایی با کاربرد مسکونی و تجاری نصب کرده و با نگهداری مناسب، کمترین حادثه را تجربه کرده است. انواع آسانسورهای هوشمند را می‌توانید از شرکت پادرا تهیه کنید. زمانی که در یک ساختمان از چند آسانسور در کنار یکدیگر استفاده می‌شود، در صورتی که از سیستم آسانسور هوشمند استفاده کنید، سیستم هوشمند هر فردی را به آسانسور مناسب هدایت می‌کند و باعث کم شدن استهلاک و مصرف برق می‌شود.

در این آسانسورها، افراد قبل از سوار شدن طبقه را انتخاب می‌کنند و سیستم هوشمند آسانسورهای مدرن با توجه به جهت حرکت کابین‎ها و طبقه‌ای که فرد انتخاب کرده، از بین آسانسورهای موجود، مناسب‌ترین را انتخاب می‌کند. حتی این آسانسورها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که کمترین توقف را تجربه کنید و در کوتاه‌ترین زمان به طبقه مورد نظر خود برسید.

آسانسورهایی که در گذشته برای انتقال افراد، نیاز به یک تیم اپراتور دو نفره داشتند با ظهور دکمه‌های پیمایش، دیگر احتیاجی به اپراتور نبود و این شغل منسوخ شد. نیازی نیست تا برای راهنمایی استفاده کننده‌گان یک نفر در داخل کابین آسانسور حضور داشته باشد. افراد به راحتی می‌توانند دکمه طبقه مورد نظر خود را فشار دهند. در آسانسورهای هوشمند، این دکمه‌ها در بیرون کابین در طبقات قرار دارد.

آسانسورها مانند پله برقی‌ها نیاز به فضای زیادی ندارند. مساحت مورد نیاز برای نصب آسانسور کمترین حد است و می‌توان در هر جایی از آنها استفاده کرد. حتی می‌توان در ساختمان‌هایی که برای آنها آسانسور در نظر گرفته نشده، از آسانسورهای کوچک استفاده کرد که در داخل واحد نصب می‌شوند و به فضای کمی نیاز دارند.

درب آسانسور به دلایل ایمنی به طور کامل بسته می‌شود. در مواقع بحرانی، امن‌ترین مکان در داخل آسانسور است. البته در زمان آتش‌سوزی نباید از آسانسورها استفاده کرد، به خاطر این که دود می‌تواند به داخل مسیر آسانسور نفوذ کند و باعث اختلال در تنفس شود.

با توجه به قوانین فیزیک، آسانسورها نمی‌توانند بلندتر از 518 متر باشند. کابل‌های بلند بعد از آن خیلی سنگین می‌شوند و آسانسور نمی‌تواند عملکردی داشته باشد. اما اکثر ساختمان‌هایی که در شهرها ساخته می‌شوند ارتفاع کمی دارند و آسانسور می‌تواند  بهترین عملکرد را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *