قطعات آسانسور

یوک کابین آسانسور چیست

یوک کابین آسانسور

یوک آسانسور

یوک کابین در واقع چارچوبی است که کابین را در بر می گیرد و دارای دو بخش یوک پایین و یوک بالا است. مکانیزم و ساختار یوک باید به گونه ای باشد که از نظر قدرتی بتواند بار سنگین را تحمل کند و تنظیم آن باید طوری باشد که در هنگام استفاده از کفشک های غلطکی، انحراف پیدا نکند.

وظیفه یوک انتقال بار کابین اعم از مسافرین و کابین، به سیم بکسل ها می باشد. جنس یوک کابین باید از جنس فلز باشد و سازنده باید کیفیت و استحکام آن را تضمین کند.

یوک کابین انواع مختلفی دارد که بر اساس نحوه ریل گذاری، طراحی آن توسط مهندسین آسانسور مشخص و انجام می شود.

از یوک کابین برای نگهداری قطعات مهم و ضروری آسانسور استفاده می شود که شامل سیم بکسل آسانسور، کفشک و ترمزهای ایمنی است که روی آن سوار می شود. یوک هایی که تولید می شوند باید استاندارد و کیفیت بالایی داشته باشند.

کیفیت پایین یوک و قیمت پایین آن باعث ایجاد سانحه های زیادی شده است بنابراین در هنگام خرید باید دقت لازم را انجام داد تا یوک خریداری شده دارای استانداردهای روز باشد.

به صورت کلی می توان گفت که یوک آسانسور به شکل یک صفحه قائم مسطح است که زیر کابین و پایین درب نصب می شود و دارای لبه های شیبدار می باشد. تراول کابل آسانسور نیز در این قسمت نصب می شود.

ساختار یوک کابین

همانطور که گفته شد یوک کابین باید از جنس فلز باشد که این فلز باید مقاومت بالایی داشته باشد. برای مونتاژ یوک آسانسور از پیچ و مهره استفاده می شود. این پیچ و مهره ها قدرت تحمل یوک را بیشتر می کند.

حتما در هنگام یوک آسانسور حتما دقت کنید که استانداردهای لازم را داشته و تضمین شده باشد. در غیر اینصورت ممکن است در هنگام استفاده از آسانسور، هزینه های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

نصب یوک آسانسور

در هنگام نصب کردن، ابتدا باید یوک پایینی نصب شود و مهندسین باید دقت لازم را داشته باشد و اطمینان پیدا کنند که یوک پایین در جای خو قرار گرفته باشد. بعد از نصب یوک پایین، ستون های راست و چپ تسوط سیم یا بست فلزی، روی ستون بسته می شود به طوریکه در هنگام جابجایی، از حالت خود خارج نشود.

ممکن است به دلیل محدود بودن ورودی ساختمان یا مجتمع، نیاز باشد که کابین آسانسور به قسمت های کوچک تر خرد شود و سپس در چاهک آسانسور سرهم بندی شود. در این مواقع حتما باید ابتدا کف کابین آسانسور و یوک با دقت و به درستی جاگذاری شود و سپس دیگر قسمت های آسانسور وصل شود.

البته این کار توصیه نمی شود به دلیل اینکه ممکن است کابین از حالت تعادل خود خارج شود و تنش هایی که در هنگام حرکت بوجود می آید، به مروز زمان باعث متلاشی شدن آن شود.

قیمت یوک آسانسور

امروزه به دلیل نوسانات قیمت ارز در بازار، اعلام دقیق قیمت این قطعه از آسانسور توسط سازنده آن امکان پذیر نیست. بهتر است برای دریافت قیمت دقیق آن با سازنده آن تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *