دانستنی های آسانسور

آسانسور تجاری چیست؟ معرفی انواع آن

آسانسورهای تجاری

نصب و راه اندازی سیستم آسانسور برای هر کسی که صاحب یک فضای تجاری است لازم است. یافتن یک شرکت معتبر که بتواند آسانسور مورد نظر شمارا تهیه کند، می تواند در هزینه شما تفاوت ایجاد کند.

آسانسورهای سریعی وجود دارد که به همه طبقات ساختمان سرویس نمی دهد و معمولاً مسافران را از لابی ساختمان به طبقات بالا منتقل می کند. اندازه و تعداد مسافرانی که یک آسانسور تجاری حمل می کند بستگی به استفاده و طراحی ساختمان دارد. ، بیمارستانها، ساختمان های بلند اداری و ساختمانهای دولتی و دیگر فضاهای تجاری باید آسانسور داشته باشند تا دسترسی به آسانی انجام شود.

انواع آسانسورهای تجاری

  1. آسانسورهای کششی
  2. آسانسورهای حمل بار
  3. آسانسورهای با چاه های کم ارتفاع
  4. آسانسور های کالا
  5. آسانسور Dumbwaiter

آسانسورهای کششی

آسانسورهای کششی دارای طناب هایی است که از روی چرخ متصل به موتور الکتریکی واقع در بالای شفت عبور می کنند. هدف اصلی طناب ها بالا و پایین آوردن کابین آسانسور است. می توان از این آسانسورها برای مصارف با ارتفاع های متوسط ​​و بلند استفاده کرد و می تواند بسیار سریعتر از آسانسورهای هیدرولیک حرکت کند. در این سیستم مانند دیگر انواع آسانسور، از وزنه متقابل استفاده می شود که وزن سرنشینان و کابین را از بین می برد تا موتور بتواند کار راحتتری را در جابجایی بار آسانسور انجام دهد.

آسانسورهای کششی یکی از رایج ترین انواع آسانسورها هستند که نسبت به آسانسورهای هیدرولیک سرعت بالایی دارند، ولی از قدرت بسیار کمتری استفاده می کنند. این آسانسورها از کیفیت خوبی در ساخت و اجزای پیشرفته استفاده می کند. آسانسورهای کششی مسافران، به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که نصب آنها بسیار آسان است. این آسانسورها برای حمل بارهای 250 کیلوگرمی و تا 3000 کیلوگرم ساخته شده اند.

آسانسورهای حمل بار

آسانسورهای حمل بار برای حمل اجسام سنگین هستند و همچنین برای حمل و نقل مواد طراحی شده اند. در این آسانسورهای باری، به صورت عمودی باز می شود. بسیاری از آسانسورهای باربری قدیمی دارای درهای چوبی هستند که به صورت دستی باز می شوند. این نوع آسانسورها را می توان به گونه ای طراحی کرد که بتواند 20000 پوند یا بیشتر را در کاربردهای خاص جابجا کند.

آسانسورهای با چاه های کم ارتفاع

طراحی استاندارد آسانسورها نیاز به گودالی دارد که به عنصر مکانیکی نصب فضا می دهد. اگر محیطی برای ایجاد فضای مناسب گودال نبود، نصب آسانسور امکان پذیر نبود.

این ناتوانی در ایجاد گودال ممکن است به دلایل زیر باشد:

به روز رسانی ساختمان های فهرست شده، مراکز خرید، خانه ها، ساختمان های عمومی و ساختمان های آموزشی

آسانسورهای کم ارتفاع یا آسانسور بدون گودال می توانند دسترسی معلولان به ساختمان هایی را که قبلاً امکان حرکت آنها وجود نداشت، بهبود بخشد. تنها محدودیت این نوع آسانسورها سرعت است که عمدتا به 0.15 متر در ثانیه محدود می شود.

آسانسورهای کالا

آسانسورهای کالا راه حلی ایده آل برای حمل و نقل آسان و عمودی بارها در انبارها و امکانات تولید چند سطحی است. همچنین به عنوان آسانسور میان طبقه، آسانسور انبار، آسانسور حمل و نقل و آسانسور کالا مورد استفاده قرار میگیرد. آسانسورهای کالا را میتوان سفارشی ساخت و این امر خریدار را قادر می سازد تا محصول را دقیقاً مطابق با نیازهای خود تحویل بگیرد. همه ویژگی های ایمنی شامل دکمه توقف داخل کابین، پرده نور کامل، سیستم هشدار دهنده و چراغ های هشدار دهنده وجود دارد.

آسانسور های Dumbwaiter

آسانسور dumbwaiter یک آسانسور باری بسیار کوچک است که برای حمل اشیاء به جای افراد در نظر گرفته شده است. از نظر تجاری، اغلب آنها را در رستوران ها، بیمارستان ها، مدارس و هتل ها میتوان یافت.

dumbwaiter های مسکونی از مواد با دوام و باکیفیت ساخته شده اند تا عملکرد ایمن را ضمانت کنند. کابین آنها از تخته سه لا توس ساخته شده و دارای یک دروازه رول است. تخته سه لا توس پایه محکمی را برای dumbwaiter فراهم می کند و دروازه جمع شده یک لایه امنیتی اضافی برای اقلام حمل شده در کابین ارائه می دهد. درهای فرود نیز در دسترس هستند، اما صاحبان خانه معمولاً درهایی را برای مطابقت با فضای داخلی خانه خود ارائه می دهند.

مردم دلایل زیادی برای خرید dumbwaiter دارند. dumbwaiter ها طوری طراحی شده اند که با خیال راحت کیسه های مواد غذایی، بطری های نوشابه، کتاب ها یا حتی قطعات چمدان را به طبقه دیگری منتقل کنند. صاحبان خانه می توانند در حمل و نقل وسایل ارزشمند در dumbwaiter مسکونی خود احساس راحتی داشته باشند.

اندازه آسانسورهای تجاری

صنعت آسانسور اندازه های خاصی را برای وزن و فضای آسانسور تجاری مشخص کرده است. این امر می تواند به محل آسانسور بستگی داشته باشد. این منطقی است که فرض کنیم یک آسانسور برای بیمارستان یا یک ساختمان آپارتمانی، دارای اندازه متفاوتی نسبت به آسانسور برای مشاغل کوچک است. به عنوان مثال، آسانسور تجاری نصب شده در بیمارستان به احتمال زیاد طراحی گسترده تری دارد، زیرا برای حمل افراد طراحی شده است.

هزینه آسانسور تجاری به عوامل متعددی بستگی دارد، مثلا برای چه چیزی به آسانسور احتیاج دارید و چقدر به آن نیاز دارید. همچنین نوع آسانسور و اندازه آسانسوری که نصب می کنید نیز به بودجه، الزامات و فضای شما بستگی دارد.

بطور کلی اندازه آسانسور تجاری بسته به فضای تجاری متفاوت است، اما اندازه متوسط ​​آن 22 فوت مربع است. باز هم، الزامات اندازه نهایی بستگی به ساختمان دارد.

عمق آسانسور باید حداقل 51 اینچ و عرض آن حداقل 68 اینچ باشد، مگر اینکه آسانسور دارای در بازکن مرکزی باشد، در این صورت حداقل 80 اینچ اجباری است.

پیدا کردن شرکت مناسب برای سفارش آسانسور تجاری

یافتن شرکت مناسب برای سفارش آسانسور مورد نیاز شما، مستلزم تحقیق در جنبه هایی مانند روش تحویل، زمان مونتاژ و طراحی آسانسور است.

هنگام پیدا کردن شرکت مناسب ، باید یکسری سوالات آماده برای پرسیدن داشته باشید. تیمی را پیدا کنید که آماده و مایل به پاسخگویی کامل به آنها باشد.

  • هزینه آسانسور تجاری چقدر است؟
  • چقدر فضا آسانسور تجاری نیاز دارد؟

هزینه نگهداری آسانسورهای تجاری

هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور با توجه به سیستمی که استفاده می کنید متفاوت است. معمولاً هزینه سیستم ها بیش از 6 میلیون تومان در سال نیست مگر اینکه مشکلی داشته باشید. تعمیر و نگهداری منظم و مستمر، شما را از هزینه های قابل توجه تعمیر در طول زمان نجات می دهد. همچنین در برابر مسئولیت قانونی احتمالی از شما محافظت می کند. وقتی صحبت از تصادفات آسانسور می شود، بهتر است ایمن باشید تا متاسف باشید.

بطور کلی برای آسانسورهای تجاری بزرگتر، هزینه آنها می توانند بین 700 تا 1500 میلیون تومان متغیر باشند. برای ساختمان های 2-3 طبقه، 250 تا 500 میلیون تومان هزینه برآورد شده است. هزینه نصب با توجه به اندازه آسانسور متغیر می باشد.

جهت برآورد دقیق قیمت آسانسورهای مورد نیاز خود با تیم فروش اوج گستران پادرا ارتباط برقرار کنید.

نکات مهم درباره آسانسورهای تجاری

هنگام طراحی سیستم سفارشی آسانسور تجاری خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. رشد کسب و کار

یک نکته مهم که هنگام طراحی آسانسور تجاری سفارشی باید در نظر داشته باشید این است که همیشه رشد بالقوه شرکت تجاری را در نظر داشته باشید. یکی از اشتباهاتی که همه باید از آن خودداری کنند، نصب و راه اندازی آسانسوری است که یا نمی تواند با افزایش وزن مقابله کند و یا بسیار کوچک است.

2. استفاده از کارمند

نکته مهم دیگر این است که به یاد داشته باشید که همه کارکنان اندازه و یا وزن یکسانی ندارند. علاوه بر این، هنگام طراحی آسانسور سفارشی، کارفرمایان باید از این واقعیت آگاه باشند که کارکنان معلول و یا مشتریان هم به این آسانسورها دسترسی خواهند داشت.

3. طراحی

پیشنهاد دیگری که هنگام فکر کردن و طراحی آسانسور مسکونی سفارشی باید در مد نظر داشته باشید این است که مطمئن شوید درهای آسانسور با دکوراسیون ساختمان مطابق است. البته برای یک فضای صنعتی بزرگ، جای نگرانی نیست. ولی، هنگام نصب آسانسور تجاری سفارشی در بانک، دفتر حقوقی یا هر نوع مشاغل کوچک و متوسط ​​دیگر، طراحی و عملکرد آسانسور تجاری سفارشی باید با دکوراسیون موجود ساختمان مورد نظر هماهنگ باشد.

4. ارزش املاک

طراحی آسانسور تجاری یک سرمایه گذاری بسیار عاقلانه است. این امر به جذابیت بیشتر آن برای سرمایه گذاران بالقوه و همچنین افزایش ارزش فروش مجدد هر ملک کمک می کند.

تفاوت آسانسورهای مسکونی و تجاری

آسانسورهایی که در خانه ها نصب شده اند یا همان آسانسورهای مسکونی عموماً برای بارهای سنگین تر یا ترافیک زیاد ساخته نشده اند. در عوض، آنها بیشتر بر راحتی و سبکی تمرکز می کنند. بسته به نوع یا مدل آسانسور خانگی که انتخاب می کنید، آسانسور فقط برای جابجایی اعضای خانواده و افراد است و گاهی در موارد کمی برای حمل مواد غذایی، لوازم خانگی کوچکتر و لباسشویی از آن استفاده می شود. از طرف دیگر، آسانسورهای تجاری عمدتا برای تسهیل جابجایی سریعتر مردم و وسایل سنگین تر در طبقات به منظور انجام وظایف نصب می شوند. به عنوان مثال، آسانسورها در مناطق تجاری شلوغ مانند هتل ها می توانند توسط بازدیدکنندگان و همچنین پیشخدمت ها در خدمات رسانی به مشتریان استفاده شوند. در ادارات، از آسانسورها می توان در جابجایی حجم زیادی کاغذ و تجهیزات استفاده کرد. در نتیجه، آنها با ویژگی های محکم تری برای حرکت کارآمد اجسام سنگین و حجیم طراحی شده اند.

و همچنین مقدار ترافیک و تردد آسانسورهای تجاری نسبت به آسانسور های مسکونی بیشتر و حائز اهمیت است.

قابلیت های آسانسورها

اگرچه تقاضا برای آسمان خراش ها رو به افزایش است، بدون شک اکثر اینها برای مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر املاک مسکونی عموماً دارای ارتفاع کم تا متوسط ​​هستند در حالی که اکثر موسسات تجاری به طبقات بالاتر صعود می کنند. در نتیجه، انواع مدل های آسانسور خانگی که برای حرکت تا 26 متر طراحی شده اند، و معمولا تا هشت توقف را انجام می دهند. با این حال، آسانسورهای تجاری قادرند مسافت عمودی تا 120 متر را با حداکثر 32 توقف طی کنند. حتی از نظر دفعات استفاده، آسانسورهای تجاری می توانند ترافیک بالا را بهتر از آسانسورهای خانگی تحمل کنند.

ظرفیت های وزنی

این عامل ممکن است شبیه به مورد اول باشد، اما باید توجه داشت که ظرفیت وزنی با اجسام خاصی که می توان در آسانسور حمل کرد متفاوت است. با توجه به حداقل استفاده از آسانسور در اماکن مسکونی، آنها برای ظرفیت های کوچکتر تا 500 کیلوگرم طراحی شده اند. با این حال،برخی از مدل ها هستند که می توانند وزن اضافی کمی را تامین کنند. از طرف دیگر، آسانسورهای تجاری می توانند وزن کلی تا 5000 کیلوگرم را تحمل کنند. امروزه با سفارش سازی، تولیدکنندگان آسانسور، گزینه های ابتکاری را برای انتخاب سبک و طراحی نوع آسانسور که به آن نیاز دارید، ارائه می دهند. با این حال، آسانسورهای تجاری از نظر طراحی و سبک، کمی محدود هستند زیرا مورد استفاده عموم قرار می گیرند که نیاز به جذابیت عمومی دارد. هر چقدر هم که بخواهید یک آسانسور تجاری را سفارشی بسازید، آزادی شما می تواند به یک حدی برسد که مورد تأیید عموم قرار گیرد. آسانسورهای خانگی در مورد سفارش سازی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردارند، زیرا در املاک خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند که به موجب آن شما نیازی به کسی ندارید که نحوه طراحی فضای شما را کنترل کند. در نتیجه، چندین عنصر راحتی وجود دارد که می توانید در آسانسور از جمله موسیقی، دکوراسیون منحصر به فرد، نورپردازی و سایر موارد را  به صورت سلیقه ای قرار دهید.

هزینه

هزینه آسانسور معمولاً از یک نوع طرح یا مدل تا مدل دیگر متفاوت است. اما به دلیل قابلیت های متعدد و همه کاره بودن آسانسورهای خاص، به طور کلی گرانتر هستند.

امروزه انواع مختلفی از مدل های آسانسور خانگی و آسانسور تجاری در بازار وجود دارد که می توانید هر زمان که بخواهید خود را در ملک خصوصی یا یک برج عمومی انتقال دهید. بنابراین بسیار مهم است که برای بررسی ویژگی های مدل های مختلف آسانسور وقت صرف کنید تا بتوانید بهترین مورد را که می تواند انتظارات و تحرک شما را کاهش دهد، بشناسید.

کدام ساختمان ها به آسانسورهای تجاری نیاز دارند؟

  • دفتر تجاری یا ساختمان چند طبقه: هر ساختمان چند طبقه ای که روزانه میزبان افراد متعدد مختلف، از جمله افرادی با تحرک محدود و استفاده از ویلچر باشد، استفاده از آسانسورهای تجاری سودمند خواهد بود.
  • ایجاد مشاغل شرکتی: اگر مشاغل بزرگ و شرکتی، دارای بخش هایی در طبقات مختلف باشد و پرسنل روزانه از بخشهای مختلف بازدید کنند، استفاده از آسانسورهای تجاری سودمند خواهند بود.
  • یک ساختمان عمومی: هرگونه ساختمان عمومی مانند مدارس، دفاتر پزشکی، بیمارستان ها، کتابخانه ها و خانه های سالمندان، استفاده از آسانسورهای تجاری سودمند خواهد بود.

منابع

 

https://home-lift-singapore.com/general/difference-between-home-and-commercial-elevators/

https://www.designingbuildings.co.uk/wiki/Types_of_Lifts

https://champion-elevator.com/news/is-a-commercial-elevator-right-for-your-building/

https://artisanelevators.com/c-choosing-a-custom-commercial-elevator/

https://artisanelevators.com/c-five-suggestions-for-designing-a-custom-commercial-elevator/

 

آسانسورهای تجاری کم هزینه و نیازمند به نگهداری بسیار کم، برای فراهم آوردن دسترسی چند منظوره به ساختمان اداری یا تجاری بدون صرف هزینه‌های زیاد برای آسانسور مسافرین هستند.

آسانسورها دسترسی افراد را به طبقه‌های مختلف مدرسه، کتابخانه، آپارتمان‌های چند طبقه، یا ساختمان‌های تجاری کم ارتفاع را ممکن می‌سازند.

اخذ استاندارد آسانسور برای آسانسورها الزامی بوده و با توجه به این موضوع، آسانسورهای تجاری را می‌توان به صورت سفارشی ساخت تا با دکوراسیون و نمای کلی هر ساختمانی هماهنگ باشند و به گونه‌ای ساخته می‌شوند تا انتقالی امن، آرام و بدون اضطراب را برای آن دسته از افراد فراهم آورند که بالا رفتن از پله‌ها برایشان سخت است.
آسانسورهای تجاری نوع خاصی از بالابرها بوده که دارای نظامنامه اختصاصی خود هستند. برای آشنا شدن با محدودیت‌های آنها لطفا بروشور محصولات ما را مطالعه کنید. اگر مطمئن نیستید که بتوانید از آسانسورهای تجاری در ساختمان خود استفاده کنید، ما می‌توانیم اطلاعاتی را در مورد مکان درست استفاده از این آسانسورها در اختیار شما قرار دهیم. اگرچه باز هم باید اطلاعات ما را با مهندسین ناظر خود در میان بگذارید، شاید بتواند در ملاحظات اولیه شما در طراحی مفید باشد.

آسانسورهای تجاری از شرکت پادرا می‌تواند گزینه مناسبی برای ساختمان شما باشد

آسانسورهای تجاری از شرکت پادرا که دارای سابقه‌ای طولانی در این زمینه است. قادرند عملکردی قابل تحسین به ساختمان شما اضافه کنند. ما می‌توانیم آسانسورها را به صورت سفارشی بسازیم تا با فضای تجاری در دسترس شما، سازگار باشند. آنها را می‌توان در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی ساخت تا با دکوراسیون ساختمان هماهنگ باشند یا اینکه آن را کامل کنند. برای داشتن ایده‌های بیشتر در این مورد از گالری ما دیدن کنید.

چرا آسانسورهای تجاری پادرا انتخابی عالی هستند؟

سفارشی بودن تمامی آسانسورهای شرکت پادرا به صورت سفارشی ساخته می‌شوند تا با ساختمان شما هماهنگی کامل را داشته باشند و نصب آنها تا جای ممکن آسان باشد.

بدون سر و صدا

همه آسانسورهای تجاری ما از محرک‌های حمل کننده با کیفیت بالا استفاده می‌کنند تا مسافرین بتوانند به شیوه‌ای آرام و کارآمد از آنها برای جابجایی استفاده کنند. ما از طراحی موازنه شده و همچنین قطعات پربازده استفاده می‌کنیم. همچنین در این آسانسورها از سیم پیچی آرمیچر و زنجیر دنده‌دار استفاده نمی‌شود، که به دلیل عملکرد پر سر و صدا و کم بازده آنها است.

نگهداری آسان

پنل الکتریکی و همه کنترل‌های این آسانسورها به راحتی از داخل کابین قابل دسترسی می‌باشند و دیگر نیازی به اتاق ماشین یا جعبه کنترل مجزا وجود ندارد. سیستم‌های غلتکی هدایت کننده توانایی روغن کاری به صورت خودکار را دارند.

قرارگیری بسیار خوب با ارتفاع مجاز در بخش بالایی

این آسانسورها موتور و گیربکس منحصر به فردی دارند که به ارتفاع مجاز کمتری نیاز دارند و به همین دلیل طراحی و نصب آنها بسیار ساده‌تر است.

صرفه جویی در هزینه‌ها

ساختار ریلی مستحکم که متناسب با این نوع آسانسور است، اجرای طرح‌های ساختمانی مختلف را ممکن می‌سازد. هیچ نیازی به تقویت دیوارها وجود ندارد و هزینه‌های کلی را کاهش خواهد داد.

کار کردن در مواقع قطعی برق  

این آسانسورها دارای باتری‌های قدرتمند بوده و قادر به تولید برق 220 ولتی هستند، که می‌توانند چرخه بالا بردن را با استفاده از نیروی ذخیره شده خود انجام دهند. این محصول مجزا بوده و می‌توان آن را به همه آسانسورهای تجاری قدیمی یا جدید اضافه کرد. با استفاده از انتقال خودکار میان برق ساختمان و نیروی ذخیره شده، این آسانسور بالاترین سطح اطمینان و آرامش ذهنی را برای شما و افراد دیگر فراهم می‌سازد.

همه آسانسورهای تجاری  شرکت پادرا به منظور دوام زیاد ساخته شده‌اند. این شرکت آسانسورهایی دارد که سال‌های زیادی از نصب آنها می‌گذرد و هنوز هم مشغول به کار هستند. سیستم‌های هدایتی ما در تمامی آسانسورها به بهترین نحو کار می‌کنند، که همین امر دوام بالا و کیفیت عالی آنها را تضمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *