دانستنی های آسانسور

آسانسور خانگی یا مسکونی چیست؟ (هوم لیفت)

آسانسور خانگی

شرکت آسانسور اوج گستران پادرا مفتخر است که بهترین آسانسورهای مسکونی را ارائه دهد و به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه آسانسور خانگی ، مهجز به تکنسین های متخصص مجرب و کار آزموده است. ضمن اینکه مشاوران ما شما در زمینه انتخاب آسانسورهای مسکونی مناسب یاری می کنند.

انواع آسانسورهای مسکونی

  • آسانسور مسکونی هیدرولیک
  • آسانسور مسکونی کابل
  • بالابر ویلچر
  • آسانسور مسکونی پنوماتیک
  • آسانسور غذا
  • آسانسور مسکونی شیشه ای
  • آسانسور بدون موتورخانه  (MRL)
  • آسانسور بدون شفت

 آسانسور مسکونی هیدرولیک

آسانسورهای کابلی یا هیدرولیک سنتی مطمئناً گزینه های خوبی برای کسانی است که به آسانسور مسکونی نیاز دارند. این آسانسورها عملکرد آرام و مطمئنی را ارائه می دهند. آسانسورهای خانگی را می توانید به سبک و ساخت سنتی از شرکت اوج گستران پادرا خریداری کنید؛ این آسانسورهای پیستونی عملکرد مطمئنی ارائه می دهند. آنها را می توان به آسانی در آسانسورهای لوکس منزل تطبیق داد و برای انواع مختلف ساختمان های کم ارتفاع مناسب است؛

آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک

[irp posts=”2877″ name=”آسانسور هیدرولیک چیست؟”]

 آسانسور مسکونی کششی یا کابل

آسانسور کابلی از موتور و واحد درام در بالای شافت آسانسور استفاده می کند. دو کابل درام ها را به کابین آسانسور متصل می کند. هنگامی می خواهید از آسانسوربالا بروید ، طبل ها کابل را می پیچانند تا کابین را بالا ببرد. وقتی می خواهید پایین بیایید ، طبل ها کابل را بیرون می آورند تا کابین را پایین بیاورند. موتوری که درامز را می چرخاند توسط یک درایو فرکانس متغیر کنترل می شود که می تواند سرعت آسانسور را از نزدیک کنترل کند. درایو فرکانس متغیر می تواند به آسانسور امکان تسریع و کاهش سرعت را برای راحتی مطلوب بدهد؛

بالابر ویلچر

آسانسورهای بالبرویلچری برای استفاده ی  افراد دارای معلولیت ساخته شده است. آنها فضای کمتری نسبت به آسانسور سنتی اشغال می کنند و ممکن است مقرون به صرفه تر باشند. بسته به طول عمودی چندین مدل در دسترس است؛

آسانسور ویلچر بر چیست؟

آسانسور ویلچر بر

 

 آسانسور پنوماتیک یا در خلا

آسانسورهای پنوماتیک یک ظاهر زیبا و چشم نواز برای منازل هستند. آسانسورهای پنوماتیک یکی از مطمئن ترین و مطمئن ترین انواع آسانسور خانگی در بازار هستند و در بین مصرف کنندگان که به دنبال نصب آسانسورهای خانگی خصوصی هستند ، محبوب ترین انتخاب هستند؛

 آسانسورهای مسکونی شیشه ای

آسانسور شیشه ای نیز به طور ایده آل در خانه های مجلل مورد استفاده قرار میگیرند. سرنشینان آسانسورهای شیشه ای که سوار یک کابین گرد با روکش پلی کربنات می شوند ، هنگام حرکت به بالا یا پایین در خانه ، نمای کاملی از محیط اطراف خود دارند. این آسانسور ها مطمئناً ظاهر و طراحی آسانسور خانگی بسیار مدرن دارند.

یکی از نمونه های آسانسور شیشه ای، مدل هشت ضلعی آن است. هشت ضلعی آسانسور شیشه ای دارای یک محور یکپارچه با شکل بسیار منحصر به فرد است. ستون های بالابر نیز به عنوان ریل راهنما عمل می کنند. طراحی این آسانسور با کابل امکان نمایش 360 درجه بدون ماشین آلات قابل مشاهده را فراهم می کند. واحد استاندارد دارای صفحات پلی کربنات است. ارتقاء به پانل های شیشه ای سیلیس در دسترس است؛

[irp posts=”3632″ name=”آسانسور پانوراما (اسانسور شیشه ای) چیست؟”]

آسانسور بدون موتورخانه (MRL)

باعث صرفه جویی در فضا و مقرون به صرفه تر می شود. این آسانسورهای متنوع در مدل ها و اندازه های مختلف وجود دارند و برای بهره وری انرژی طراحی شده اند. دیوارها با چوب بازیافت شده ساخته شده اند ، از روغن هیدرولیک خطرناک استفاده نمی شود و 50 درصد کمتر از آسانسورهای معمولی انرژی مصرف می کنند؛

آسانسور بدون اتاق ماشین

آسانسور بدون اتاق ماشین

 آسانسور بدون شفت

این آسانسورها فقط می توانند بین دو سطح حرکت کنند ، اما برای استفاده مسکونی انتخاب بسیار خوبی هستند زیرا فضای زیادی را اشغال نمی کنند. آنها نیازی به اتاق ماشین یا بالابر ندارند. به دلیل فضای کمی که اشغال میکنند ، هزینه این نوع نصب اغلب کم است؛

[irp posts=”3895″ name=”چاه یا شفت آسانسور چیست؟”]

ابعاد آسانسور خانگی

ابعاد آسانسور خانگی می تواند ملاحظات مهمی قبل از اقدام به نصب باشد. برخی از خانه ها فاقد فضای لازم برای نصب آسانسور بزرگ هستند. با در نظر گرفتن این محدودیت ، ما آسانسورها و بالابرها را در همه اندازه ها و تنظیمات مختلف برای هر فضایی طراحی کرده ایم. ابعاد آسانسورهای مسکونی طراحی شده توسط شرکت اوج گستران پادرا نیز معمولاً متناسب با فضای شما قابل تنظیم است. ابعاد معمولی آسانسور مسکونی بین 6 تا 7 فوت ارتفاع و بین 3 تا 5.5 فوت عمق است.

آسانسور دارای شفت به احتمال زیاد از نظر عرض و عمق به حداقل 5 فوت احتیاج دارد ، هرچند آسانسور پنوماتیک بدون شفت یک صرفه جویی در فضا است که ممکن است فقط به نصف این مقدار فضا نیاز داشته باشد.

ابعاد آسانسورهای هیدرولیکی، متفاوت است ، اما سنگین ترین مدل می تواند تا 635 کیلوگرم وزن داشته باشد. اندازه های استاندارد از کوچک 36 اینچ در 48 اینچ تا  40 اینچ در 54 اینچ متغیر است.

آسانسور پنوماتیک نیز برای قرار دادن در فضاهای کوچک ایده آل است. کابین براق دارای یک طراحی دایره ای است که اغلب به راحتی در یک طاقچه کوچک نصب می شود ، مانند قرار گرفتن در یک راه پله دور تا دور. کوچکترین آسانسور پنوماتیک دارای قطر 30 اینچ با قطر داخلی 20 اینچ است. آسانسورهای بزرگتر دارای قطر داخلی 32 تا 43 اینچ هستند که به آنها امکان می دهد بیش از یک نفر یا ویلچر را در خود جای دهند.

[irp posts=”653″ name=”جدول ابعاد و ظرفیت کابین آسانسور”]

اگر هدف آسانسور جابجایی ویلچر است ، ممکن است بخواهید برای صرفه جویی در فضا ، آسانسور ویلچر را در نظر بگیرید. آسانسور عمودی در امتداد ریل راهنما از پله ها عبور می کند و فضای بسیار کمی را در خارج از راه پله اشغال می کند. اکثر این مدل ها در صورت عدم استفاده بسته می شوند. برای کسانی که می خواهند در فضا صرفه جویی کنند ، بهتر است به جای آسانسور معمولی ویلچر ، که نیاز به نصب آسانسور دارد ، آسانسور عمودی را انتخاب کنند.

خانه هایی با فضای بیشتر ممکن است آسانسور کابلی شیشه ای را انتخاب کنند. ابعاد آسانسور دایره ای شیشه ای معمولاً دارای قطر 51 اینچ است و شما می توانید از آن برای جابه جایی چندین نفر یا ویلچر استفاده کنید.

کوچک ترین آسانسور مسکونی

کوچکترین آسانسورهای مسکونی آسانسورهای بدون شفت هستند. حذف جزء شفت باعث صرفه جویی در فضای زیادی می شود و نیاز به حفر گودال برای شفت را برطرف می کند. ما انواع آسانسورهای مسکونی کوچک بدون شفت را ارائه می دهیم که فضای محدودی را اشغال می کنند و دارای طراحی زیبا و جذاب هستند.

حداقل اندازه آسانسور چقدر است؟

اگر خانه ی شما فضای کوچکی دارد، نگران نباشید. کوچکترین آسانسور مسکونی  یک مدل پنوماتیک با قطر حدود 20 اینچ است؛ که نیاز شما را برطرف میکند.

آسانسور پنوماتیک چگونه کار می کند؟

آسانسورهای پنوماتیک برای کار به فشار هوا متکی هستند. آنها محیطهای فشار بالا و پایین را در داخل لوله ایجاد می کنند که کابین آسانسور را به بالا و پایین هل می دهد. در دو طرف پمپ هایی برای تعویض وجود دارد.

[irp posts=”3601″ name=”آسانسور آشپزخانه ای یا آسانسور غذا بر یا رستورانی”]

آیا امکان نصب آسانسور در داخل خانه امکان پذیر است؟

شرکت اوج گستران پادرا این امکان را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار داده است، تا از آسانسور مسکونی را در داخل منازل خود نصب کنید؛ اما این موضوع را در نظر داشته باشید که ساخت و نصب آسانسور مسکونی در داخل خانه و به صورت سفارشی در مقایسه با آسانسور سکوی عمودی ، بالابر پله یا بالابر شیب دار آسانسور  نیاز به زمان بیشتری دارد.

بهترین آسانسور مسکونی چیست؟

بهترین آسانسور خانگی بر اساس نیازها ، فضای شما و سلیقه شما متفاوت است ، اما مهم نیست که کدام نوع آسانسور خانه را انتخاب می کنید ، مطمئناً آن را در کاتالوگ اوج گستران کالا مشاهده خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *