دانستنی های آسانسور

آسانسور ارزان چیست و معرفی ارزان ترین اسانسور

آسانسور ارزان

فاکتورهای بسیاری در قیمت آسانسور تاثیرگذار است. نوع قطعات به کار رفته از لحاظ کیفیت و کارکرد، نوع طراحی، تعداد طبقات، حداکثر سرعت حرکت، نوع و تعداد موتور آسانسور، حداکثر ظرفیت آسانسور ، نحوه نصب آسانسور و …. بر قیمت نهایی آن تاثیرگذار هستند.

برای اینکه بتوانیم ارزان ترین آسانسور را خریداری کنیم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا خرید آسانسور ارزان به معنای کیفیت ضعیف آن است؟ چگونه می توان با خرید آسانسور خانگی ارزان در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی کرد؟ اگر سوالات این چنینی درباره آسانسور ذهن شما را درگیر کرده است، با پادرا تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به جواب تمامی سوالتتان برسید.

ارزان ترین آسانسور کدام است؟

هر چه تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد، طبیعتا تعداد ایستگاه های آسانسور و تعداد توقف آسانسور نیز بیشتر خواهد شد، همچنین تعداد درب آسانسور، تعداد ریل، متراژ سیم بکسل و … نیز افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین قیمت نهایی آسانسور نیز بیشتر خواهد شد. چنانچه فاصله بین طبقات نیز بیشتر باشد، کابین باید بزرگ تر شود و در نتیجه در هزینه نهایی آسانسور نیز تاثیرگذار خواهد بود، یکی از دلایلی که گران ترین آسانسورها، آسانسور بیمارستانی هستند همین موضوع است. آسانسورهای بیمارستانی اصولا دارای دو درب ورودی از سمت جلو و عقب هستند، بنابراین از لحاظ طراحی، ابعاد، کیفیت و حساسیت محیط هزینه های بیشتری را نیاز خواهد داشت.

[irp posts=”3208″ name=”آسانسور خانگی یا مسکونی چیست؟ (هوم لیفت)”]

کیفیت قطعات به کار رفته در آسانسور، عمر مفید آسانسور و به روز بودن طراحی آن از جمله عوامل موثر در قیمت نهایی آسانسور است. اگر به دنبال آسانسوری هستید که با کیفیت و ارزان باشد، باید موارد زیر رادر نظر داشته باشید:

  • دقت کنید که بین ظرفیت آسانسور و تعداد واحدهای ساختمان تناسب وجود داشته باشد.
  • دقت کنید که در مصالح استفاده شده در ساختمان و آسانسور تناسب وجود داشته باشد.
  • دقت کنید که در ساختمان های مرتفع از تعداد کم آسانسور استفاده نشود.
  • دقت کنید که در ساختمان های مرتفع از آسانسورهای با سرعت کم استفاده نشود.

مواردی که در نصب آسانسور و قیمت نهایی آن تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • کیفیت اجناس
  • کیفیت نصب
  • کنترل کیفیت تجهیزات نصب شده

ارزان ترین آسانسور داخلی و خارجی

اگر می خواهید یک آسانسور ارزان قیمت خرید کنید، اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کیفیت را فدای قیمت نکنید. از آنجا که آسانسور جزء یکی از تجهیزات ساختمانی است که مستقیم با جان افراد سر و کارد دارد مسلما نباید به هر قیمتی حاضر به خرید آسانسورهای بی کیفیت ولی ارزان شوید.

البته این بدین معنی نیست که تمامی آسانسورهای ارزان قیمت بی کیفیت هستند. زیرا در بین برندهای ایرانی و خارجی آسانسور برخی از آنها با اینکه قیمت ارزانی دارند، اما از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار هستند. طبیعتاً قطعات و تجهیزات داخلی، ارزان تر از نمونه های خارجی خود هستند.

یکی از قطعاتی که در قیمت تمام شده آسانسور بسیار موثر هستند؛ موتور آسانسور است. از جمله موتورهای آسانسور ارزان ولی با کیفیت می توان به موتور آسانسور الکو، موتور آسانسور ایرانی فرشباف و موتور آسانسور کوپل اشاره کرد. این موتورهای آسانسور ایرانی کلیه استانداردهای لازم را دریافت کرده اند و تقریبا مشابه نمونه های خارجی خود هستند، با این تفاوت که قیمت ارزان تری نسبت به نمونه های خارجی خود دارند.

موتور آسانسور کوپل R10 و R20 محصول مشترک بین دو کشور ایران و هند هستند که کیفیت بسیار بالا و در عین حال قیمت مناسبی دارند. موتور آسانسور WSR نیز در شرکت کوپل تولید می شود که قطعات آن ایتالیایی بوده و در ایران مونتاژ شده و به بازار عرضه می شود که این مدل نیز جزء ارزان ترین موتورهای آسانسور و در عین حال با کیفیت است.

اگر قصد خرید موتور آسانسور ارزان را دارید، قطعا نمی توانید برندهای مطرح جهانی مانند سیکور ایتالیا، ساسی ایتالیا، ایتال ایتالیا و … را خرید کنید اما نمونه های ایرانی و یا مونتاژ شده همین برندها مثل ایتال ایرانی و ساسی ایرانی در بازار کشور ما موجود هستند و قیمت ارزان تری دارند.

نکته: موتور آسانسور گیربکس دار ارزان تر از موتور آسانسور گیرلس است.

یکی دیگر از قطعاتی که در قیمت نهایی آسانسور تاثیرگذار است، درب آسانسور است، که متاسفانه مدل های موجود در ایران تنوع زیادی ندارند. به طور کلی درب طبقه و درب کابین آسانسور نیمه اتوماتیک از نمونه های تمام اتوماتیک ارزان تر هستند.

پس از

نیز در قیمت نهایی آسانسور تاثیرگذار است.

قیمت انواع آسانسور و ارزان ترین نوع آسانسور

انواع آسانسور شامل آسانسورهای هیدرولیکی و کششی است.  آسانسورهای کششی جزء قدیمی ترین و پرکاربردترین آسانسورها می باشند. آسانسور کششی از نظر سرعت در دو نوع تک سرعته و دو سرعته می باشند و از نظر موتور به سه دسته گیربکس، گیرلس و روملس تقسیم می شوند.

[irp posts=”2969″ name=”آسانسور 3vf) vvvf) یا آسانسور تک سرعته چیست؟”]

نکته: قیمت آسانسورهای گیربکس دار ارزان تر از آسانسورهای روملس و گیرلس است.

 

قیمت آسانسورهای هیدرولیک براساس ابعاد، ظرفیت، تعداد توقف و نوع قطعات به کار رفته در آن تعین می شود.

یکی از ارزان ترین آسانسورها، آسانسور هیدرولیکی ایرانی است. اما این نوع از آسانسورها به دلیل سرعت کمی که دارند، در ساختمان های بلند غیرقابل استفاده هستند و آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمان های با تعداد طبقات کم مناسب هستند. بنابراین از آسانسورهای هیدرولیکی ارزان برای ساختمان های اطراف فرودگاه ها و ساختمان هایی که دارای سقف شیروانی هستند، می توان استفاده کرد.

[irp posts=”3128″ name=”سرعت آسانسور چقدر است؟ و عوامل تاثیر گذار در آن”]

آسانسور خانگی ارزان

این روزها اکثر ساختمان ها مجهز به آسانسور هستند و وجود آسانسور حتی از نوع ارزان ترین آسانسور خانگی نیز برای ساکنین ساختمان حائز اهمیت است.

برای نصب برخی از آسانسورها مانند آسانسورهای هیدرولیکی نیاز به فضای زیادی نیست و بدون نیاز به موتورخانه و چاهک آسانسور امکان استفاده از آنها وجود دارد. به همین دلیل ارزان ترین آسانسورهای خانگی، آسانسورهای هیدرولیکی هستند. از آسانسورهای هیدرولیکی در ساختمان های کم ارتفاع می توان استفاده کرد.

مزایای آسانسور خانگی ارزان (آسانسور هیدرولیکی)

  • امکان نصب بدون نیاز به موتور خانه و چاهک در کمترین فضا
  • سرعت حرکت بسیار مناسب
  • ایمنی بالا در برابر سقوط
  • کاهش مصرف برق و انرژی
  • عمر طولانی
  • حرکت نرم و بیصدا
  • استفاده از برق تک فاز و سه فاز به ترتیب در ظرفیت های سبک و سنگین
  • کاهش قابل ملاحظه آهن کشی آسانسور

[irp posts=”3794″ name=”عمر متوسط آسانسور چقدر است؟”]

تاثیر نوع کابین برای داشتن آسانسور ارزان

انواع کابین آسانسور بر اساس نوع دکوراسیون داخلی از هم متمایز می شوند که در قیمت نهایی آسانسور تاثیرگذار هستند. کیفیت ساخت کابین، وزن، جنس کف و … نیز در قیمت نهایی آسانسور تاثیرگذار هستند.

انواع کابین شامل کابین آسانسور تمام استیل، کابین آسانسور نیمه استیل، کابین آسانسور MDF، کابین آسانسور فرمیکا و کابین آسانسور پاناروما است. به دلیل اینکه در کابین های آسانسور فرمیکا و MDF از استیل استفاده نشده است، اصولا جزء ارزان ترین کابین های آسانسور هستند. بنابراین با انتخاب این نوع از کابین ها قیمت تمام شده آسانسور نیز کمتر خواهد شد.

شما می توانید در پروژه های انبوه سازی از کابین های ارزان قیمت استفاده کنید تا هزینه کلی آسانسور کاهش پیدا کند، چرا که تقریبا یک پنجم قیمت تمام شده هر آسانسور را کابین تشکیل می دهد.

البته علاوه بر جنس کابین، ظرفیت کابین نیز در قیمت کابین موثر است. طبیعتا هر چه ظرفیت کابین بیشتر باشد قیمت کابین و در نتیجه قیمت آسانسور نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

[irp posts=”4129″ name=”ظرفیت آسانسور چقدر است؟ و نحوه محاسبه”]

تاثیر نوع قطعات برای داشتن آسانسور ارزان

برند، کیفیت و طول عمر قطعات مکانیکی و الکتریکی آسانسور در تعیین قیمت نهایی آسانسور موثر هستند.

وزنه تعادل آسانسور،

گاورنر آسانسور،

پاراشوت آسانسور،

تابلو برق سه فاز آسانسور،

شاسی موتور گیربکس آسانسور،

ریل آسانسور،

کفشک آسانسور ….

همگی از قطعات آسانسور هستند که در قیمت نهایی آن نقش بسزایی دارند. برای مثال قیمت ریل مونته فرو ایتالیایی بیشتر از نوع چینی آن است.

آیا قیمت آسانسور بر قیمت ساختمان تاثیرگذار است؟

در جواب این سوال قطعا باید بگوییم بله، چرا که آسانسور یک کالای سرمایه ای است که حتما در ارزش ساختمان تاثیرگذار خواهد بود.

خرید ارزان ترین آسانسور

امروزه شرکت های متعددی در صنعت آسانسور فعال هستند و قطعات و تجهیزات وارداتی یا ترکیبی از قطعات خارجی و داخلی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

همان طور که گفته شده قیمت آسانسورها به نسبت کیفیت قطعات استفاده شده با یکدیگر متفاوت است. شاید تصور اکثر افراد هم این باشد که ارزان ترین آسانسور در ساختمان های قدیمی استفاده می شوند در حالی که این باور اشتباه است و از آسانسورهای هیدرولیکی امکان استفاده در ساختمان های کم ارتفاع وجود دارد و برعکس قیمت ارزانشان کارایی خوبی دارند.

شما می توانید برای خرید ارزانترین آسانسورها به نمایندگی پادرا آسانسور مراجعه کنید. این شرکت با سال ها سابقه در صنعت آسانسور و پله برقی واردات انواع قطعات آسانسور با کیفیت را بدون واسطه انجام می دهد و به همین دلیل با قیمت بسیار مناسب به متقاضیان عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در این وب سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *